She's our pear! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu She's our pear! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

She's our pear!

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

26 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Ik ben hier alweer twee weken, dus ik zal jullie even bijpraten over wat er in de afgelopen week is gebeurd.. Ik heb vorige week de hele week op de kinderen gepast dus dat begint nu wel een beetje routine te worden. Volgende week woensdag gaan ze weer naar school en dat vind ik wel fijn, want dan kan ik overdag ook zelf wat dingen gaan doen en hoef ik alleen maar voor en na school op de kinderen te passen :) Het zijn lieve kinderen hoor, maar omdat ik nu al twee weken lang elke dag met ze doorbreng zal ik het fijn vinden als dat niet meer hele dagen zijn :p.
We zijn vorige week woensdag een ochtendje naar het park toe geweest. Was leuk, maar wel heel warm! Je moet je hier echt altijd als je naar buiten gaat insmeren met zonnebrandcreme, wat soms echt irritant is, vooral als je haast hebt.. Ik had de kinderen al ingesmeerd en ze waren al helemaal klaar om te gaan en ze hadden er zin in. Ik dacht, dan neem ik wel zonnebrandcreme mee en smeer ik me daar in.. Het positieve is dat ik de zonnebrandcreme niet was vergeten, maar het is een beetje jammer dat ik toch ben verbrand omdat ik me (bijna) niet had ingesmeerd. Vooral m'n schouders en gezicht waren verbrand, maar gelukkig was Paul (vader) zo lief om voor mij even naar de apotheek te gaan om after sun te halen, terwijl hij net terugkwam van een lange en hete dag werken. Het advies vanuit de apotheek: goed insmeren voor je de zon in gaat. Ja dankjewel daarvoor :).
Mijn hostparents werken allebei de hele dag en ze hebben allebei geen airco op hun werk.. Janine is P.A. bij Audi, maar de airco in haar kantoor is kapot ofzo dus zij is elke dag als ze thuiskomt moe en oververhit. Ze hebben vorige week een keer de temperatuur bij haar bureau gemeten: 47 graden! Ik weet echt niet hoe ze dat volhoudt, want deze week is het nog heter. Paul is projectmanager en hij moet veel projecten langs om te kijken hoe het gaat, maar hij brengt ook vaak (halve) dagen door in een soort van fabriek, als ik het goed heb begrepen, waar dus ook geen airco is en het is daar de afgelopen dagen telkens rond de 50 graden geweest. Het lijkt me gewoon ongezond om daar te moeten werken..
Sinds dinsdag zitten we in een hittegolf en het zal de komende week overdag niet minder dan 40 graden. Ik hoorde vandaag dat dit de warmste week van januari is in 70 jaar.
Vorige week vrijdag ben ik met de kinderen naar de film geweest: The Muppets. Het zou niet mijn eerste keus zijn :p maar de kinderen vonden het leuk, het was lekker koel in de bioscoop en het is leuker dan de hele dag thuis zijn :).
We gaan waarschijnlijk nog verhuizen in de 6 maanden dat ik hier ben, omdat ze dit huis voor maximaal een jaar hebben gehuurd, dus we hebben in het weekend naar een aantal huizen gekeken. Er komt sowieso een zwembad bij het nieuwe huis, want het water van het zwembadje wat nu in de tuin staat is niet echt verkoelend meer. Het wordt ook een groter huis dan waar we nu in wonen, dus ik krijg ook een grotere kamer :) En dan het belangrijkste: een goed werkende airco! Dat is volgens mij de eerste eis die ze hebben. In het huis waar we nu in wonen is er namelijk alleen airco in de woonkamer en met ventilatoren proberen we dat dan een beetje door heel het huis te verspreiden. Als het aan mij ligt verhuizen we dus zo snel mogelijk, maar helaas ben ik niet degene die daarover gaat haha.
Verder zijn we zaterdag naar het strand in Mullaloo geweest. De zee was echt heerlijk om in te zwemmen, alleen Libby (Olivia) dacht daar anders over. Zodra we de zee in gingen begon ze te gillen naar Ben dat ie niet zo ver de zee in moest gaan terwijl hij nog niet tot z'n knieën in het water was. Ze begon echt te krijsen en iedereen stond te kijken en moest lachen, ik zelf ook. Het was niet om haar uit te lachen, maar het zag er nogal grappig uit, omdat ze zelf maar tot 'r enkels in het water was. Ze heeft dat nog niet eerder zo gehad, maar ze was bang dat Ben, Paul en ik allemaal zouden verdrinken ofzo. Ze heeft dus de hele tijd met Janine bij de handdoeken gezeten en elke keer begon ze weer te huilen of te krijsen. Het was wel zielig dat het zo erg was, maar we zijn een paar uurtjes gebleven en toen gingen we weer naar huis, want er stond een bbq op het programma. Er was trouwens ook nog een zeehond in de zee. Allemaal mensen begonnen opeens 'seal, seal' te roepen, dus ik kijken, maar ik zag alleen een mensenhoofd. Later bleek dus dat dat hoofd de zeehond was, want er zwom daar verder helemaal niemand.. Ik heb de zeehond dus niet heel goed gezien.
De bbq was heel gezellig. De buren, Clive en Justin en een Engels gezin met 2 meisjes van 12 en 15 aten mee, dus het was een gezellige avond :)
Maandag was een gewone dag met de kinderen en dinsdag had Ben 's middags een feestje. We gingen met z'n drieën met de bus en moesten daarna nog een stukje lopen om Ben af te zetten bij het feestje. Het probleem was dat de bus stopte in het winkelcentrum en ik wist niet welke uitgang we moesten hebben om de kortste weg naar het feestje te lopen. Ik heb het een paar keer gevraagd, maar uiteindelijk hebben we bijna een halfuur buiten rondgelopen, terwijl het 41 graden was. Toen we Ben hadden afgezet, gingen Libby en ik weer terug naar het winkelcentrum, maar gelukkig hadden we dat sneller weer gevonden en waren we er in minder dan een kwartier. Paul kwam ons na zijn werk ophalen en toen hebben we samen Ben weer opgehaald van zijn feestje.
's Avonds had ik met Anouska, die ook au pair is, in Perth afgesproken. Ik was daar pas 1 keer overdag geweest met Janine, maar blijkbaar is er doordeweeks 's avonds helemaal niks te doen, want alles was dicht. Uiteindelijk hebben we ergens bij een Vietnamees een blikje drinken gekocht en zijn we daar buiten gaan zitten. Na iets meer dan een uur denk ik gingen ook zij sluiten dus toen konden we weer gaan.. Het was wel heel leuk om weer even 'in het echt' met iemand anders Nederlands te praten en ook leuk om een andere au pair te ontmoeten :).
Nou toen moest ik dus nog terug naar huis met de trein en bus.. In de treinen en bussen hebben ze hier hele goede airco dus het is geen straf om met het openbaar vervoer te reizen. Toen ik met de trein in Joondalup kwam, waarvandaan ik met de bus terug moest, was daar helemaal niemand. Er waren in totaal 3 mensen (het was half 11 ongeveer). Ik had wel van tevoren gekeken tot hoelaat er bussen reden en dat was tot kwart over 11. Er zijn 3 bussen waarmee ik naar huis kan en de twee daarvan waarmee ik al een keer was geweest reden niet meer. Ik wist niet meer welke de andere bus was, maar de enige bus die nog reed was de 468 en toen herinnerde ik me weer dat ik dat inderdaad ergens had zien staan. Die bus ging dus pas om kwart over 11 dus ik moest nog even wachten. Uiteindelijk heb ik met een van die drie mensen gekletst; een Amerikaans meisje, die hier ook pas 2 weken was. Toen de bus eindelijk kwam zaten we er dus met z'n vieren in en na een tijdje zat ik nog maar in m'n eentje. Het duurde wel heel lang, dus ik vroeg aan de chauffeur wanneer we in Carramar zouden zijn. Zegt ie: deze bus rijdt niet naar Carramar. Ja hoor dat had ik weer, in de verkeerde bus gestapt (deze bus was wel die op internet werd aangegeven, maar hij komt niet in Carramar, dus je moet nog een stukje lopen). Het was eigenlijk dus niet de verkeerde bus, maar we waren al lang voorbij het punt waar ik uit had moeten stappen. De buschauffeur was wel heel aardig en heeft voor me gebeld wat ik het beste kon doen. De bus stopte bij een treinstation (17 km hiervandaan, dus lopen was geen optie) en de chauffeur zei dat ik het beste de trein terug naar Joondalup kon nemen en vanuit daar een taxi naar huis, want er reden geen bussen meer. Dat heb ik dus gedaan. Het was helemaal uitgestorven op dat stationnetje, in de tijd dat ik stond te wachten heb ik 1 andere vrouw gezien. Ik was wel heel blij toen ik uiteindelijk in die trein zat. De chauffeur had gezegd dat er in Joondalup bij het station wel taxi's zouden staan, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik moest een taxi bellen, maar ja hoor m'n batterij was bijna op en ik kreeg een bandje aan de telefoon en stond in de wachtrij (hoezo wachtrij? In heel Perth en omgeving is er niemand op straat!). Gelukkig is m'n telefoon niet uitgevallen, dat gebeurde net toen ik thuis was. De taxi kwam na 20 minuten wachten en de taxichauffeur was heel aardig. Ik zei tegen hem dat ik nog nooit zo blij was geweest om in een auto te zitten en hij heeft me voor 15 dollar naar huis gebracht. Ik was uiteindelijk om kwart voor 1 thuis. Ik ben dus van kwart voor 8 tot kwart voor 1 weggeweest en zo'n anderhalf uur in Perth geweest.. Maargoed ik was vooral heel blij dat ik weer thuis was en dat ik lekker kon gaan slapen.
Gisteravond tijdens het eten zegt Libby over mij: she is our pear (i.p.v. she is our au pair), dus toen was ik een peer en ging Ben vertellen welke peren hij het lekkerst vond. Iedereen was een beetje melig (hah leuke woordspeling :p) dus Janine begon te vertellen dat ze een zeemeermin als beroep had toen ze 8 jaar en een kwart was en daarna gingen we over op de 'knock knock' grappen. Toen kwam er een boek te voorschijn met 1001 moppen en Paul heeft ze zo ongeveer allemaal voorgelezen :P.

Dit was wel een heel lang verslag dus ik zal de volgende keer iets eerder schrijven zodat ik er niet zoveel in kwijt hoef :)
Vandaag is Australia day en dan is iedereen vrij. Als het goed is gaan we naar Perth toe en is daar vuurwerk, dus daar zal ik de komende dagen ook even een verslagje over schrijven.

Liefs vanuit de hitte!

Sarah

  • 26 Januari 2012 - 16:46

    Cees Uit Den Bosch:

    Hoi Sarah,
    Wat een spannend verhaal! Leuk om te lezen, maar voor jou zal die reis naar Perth wel minder leuk geweest zijn. Het is misschien ook een goed leermomentje, volgende keer zul je vast wat beter voorbereid op stap gaan. Ook handig voor als je straks nog gaat backpacken...
    Jij zit in de hitte, hier voorspellen ze dat we binnenkort wellicht kunnen schaatsen op natuurijs. Er schijnt veel koude lucht op komst te zijn.
    Het ga je goed, en ik zie uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Cees

  • 26 Januari 2012 - 18:55

    Julia:

    haai,
    hahaha mama en ik lagen helemaal in een deuk toen we het lazen,,
    over die zeehond en het perth verhaal.
    Maar goed, ik heb heel veel zin in de volgende verslag en tot op skype!
    xxxxxxxx Julia

  • 26 Januari 2012 - 19:38

    Ellien:

    Ja, dit is een heel leuk verhaal, lieve Saar. Maar goed dat we al via skype van je reisavontuur op de hoogte waren en die avond nog snel een mailtje van je ontving dat je weer thuis was en veilig in je bed lag. Fijn dat je een aardige bus- entaxichauffeur had getroffen, die jou een beetje op weg hielpen om veilig thuis te komen.
    We kijken uit naar je volgende verslag en hopen dat je nog vele mooie ontmoetingen mee gaat maken.
    Heel veel liefs en kussen,
    mama.

  • 26 Januari 2012 - 20:12

    Frank:

    Hoi Saar,
    Je zou schrijver moeten worden. Het leest lekker door hoor. Leuk verhaal, ook al had ik het meestal al van je gehoord. Ik ben ook weer benieuwd naar je laatste verhalen in Perth. Veel plezier en ik spreek je straks misschien nog.
    Xxx papa

  • 27 Januari 2012 - 09:44

    Annemieke:

    Oh jée, oh jée, ik zie het helemaal voor me. Je moet je wel een beetje ongelukkig gevoeld hebben... Wel weer een ervaring erbij en ik moest er ook erg om lachen (sorry). Ben benieuwd naar je volgende aventuur!
    Liefs en xxx, Annemieke & co

  • 27 Januari 2012 - 13:19

    Bas Welch:

    Waf woeef wafwaf woef woef*

    *leuk verslag Saar, neem je Australische koekjes voor me mee??

    Lik lik Bas

  • 27 Januari 2012 - 13:22

    Gerrit Welch:

    Mauw miauw mauwmauw miauw mauw*

    *heey, super leuk joh! Neem je Australische melk voor me mee??

    Lik lik Gerrit

  • 27 Januari 2012 - 21:05

    Jeanet:

    Hoi Sarah wat leuk om je verslag te lezen .Nu ik hoop dat je goed te volgen blijft met je avonturen. en niet teveel in de verkeerde bus zit.Juliette komt nu net aan in Den Bosch en wij gaan haar ophalen .hg Jeanet en Nico

  • 27 Januari 2012 - 22:14

    Valerie En Hadewig:

    Wat een gezellig verhaal, da was lachen: our pear!! Wij moesten even hard lachen om de reactie van Gerrit en Bas Welch!! Zo te lezen heb je het gelukkig naar je zin en fijn dat je even lekker nederlands hebt kunnen praten met Anouska! Succes met het overleven in de hittegolf, wij maken ons op voor een koude week!
    Tot je volgend verhaal,
    groetjes en liefs, Valerie en Hadewig.

  • 28 Januari 2012 - 11:14

    Liesbeth:

    Ha peertje. Grappig verhaal, maar het meeste had ik al van je gehoord via skype.
    Da's erg leuk skypen met je. Zo ver weg maar dan toch zo lekker dichtbij.
    Prettig dat je volgende week wat meer tijd voor jezelf hebt en wat meer kunt gaan ontdekken, want daar kom je toch ook voor. Wel goed voorbereiden he deze keer als je ergens naar toe gaat. Nou groetjes en we skypen wel weer doeiii.

  • 30 Januari 2012 - 20:21

    Annemijn:

    leuk verhaal saar,
    ik begin je nu toch echt te missen, als ik bij jullie binnenkom denk ik toch is sarah ook thuis ? hahaha... en wat erg die hitte pfff het is daar dus wel heeeeeel warm ;s fijn dat het zo goed gaat, en over die reis terug naar Perth poehh dat zal ff een stress momentje zijn geweest ;s maar gin om te lezen dat je het naar je zin hebt ;) haha. Hier gaat het ook goed, meneer bogaarts is uitgevallen dus we hebben veel uitval.. hij is gwn 3 weken weg hahah ;) verder gaat alles goed op school. Hier sneeuwt het nu echt raar hea.. haha.. hier is het nu ook koud, het vriest hier ;s ben vanochtend gevallen op de fiets, zo glad is het hier hahah... dat kan jij je zeker niet voorstellen dat het hier zo koud is haha.. Bij the voice of holland heeft IRIS gewonnen hahah ik weet niet of je dat al wist, maar toch haha.,. nu is hier the voice kids begonnen en dat is echt zo grappig hahaha ;) met GTST is het ook echt heel erg, jack is terug gekomen uit afrika want hij is daar met een boot geweest, en heeft een virus meegenomen, die ron de vriend van edwin is dood. doordat virus. Nu is edwin ook dood... ;( vandaag was de begrafenis op televisie. Ook charlie is uit de serie, en is samen met nick en valentijn naar het buitenland gegaan. Maxime heeft ruzie met ludo, omdat ludo denkt dat maxime janine heeft geprobeerd te vermoorden, maar eigenlijk is het nick, smiegt dat ie is heaa... hhaha ;) en ik heb een skype account aangemaakt ;) de naam is ; Annemynn dus dan kunnen we een x skypen :) wanneer komt jou het beste uit ? haha en weetje ik heb een scheurkalender gemaakt haha wanneer je weet thuis bent ;) (was mezelf aant vervelen ;) dus elke dag doe ik een dag wegscheuren... hahhahaha jij ligt zeker helemaal dubbel. Met hockey heb ik een bal tegen mn teen aangehad & nu heb ik een blauwe plek om mijn teen echt raar hahah :) Mis je holland een beetje ? kaas, drop, stroopwafels, friet hahaha noem maar op... en heb je al kangeroe's en al die shit gezien hahha.. eergister zat ik all you need is love te kijken en dat is nu helemaal in het teken van australie ;) heb je ook al foto's gemaakt die wil ik heeeeel graag zien hoe het er daar uitziet. Maar bij all you need is love zijn de plaatsen waar ze het altijd over hebben bij Sydney en Melbourne maar jij zit helemaal aan de andere kant haha ;) Ik heb voor het eerst opgepast bij len haha lekker groot scherm :) echt een superlief kindje. Hier in de buurt is het helemaal prima...Ben zaterdag naar de geddes geweest en heb ff flink geshopt. Het klinkt raar maar jij bent nu al best land in australie maar het lijkt net alsof je gister nog op papa's feest was, en achter de bar staat haha ;) verder is hier niet echt nieuws... maar ik ga maar eens mn tas inpakken en naar mn bedje toe hahaha het is hier nu half tien in de avond!! wil jij mij ff wat tijden doorgeven dat ik met jou kan skypen of met julia ofzo ?? dat lijkt me leuk om ff met je te praten (in het echt) ja een soort van dan hahah... maar ik ga maar eens dag saartje tot je volgende verslag xx ik mis je.

  • 31 Januari 2012 - 07:05

    Joep :

    Heel mooi verhaal wel lang leuk dat je ook een anderen nederlandse à pair sprak
    En ik heb bijna de Cito dus ik ga mijn best doen jij ook

    Veel plezier

    Groeten uit gestel

  • 31 Januari 2012 - 07:05

    Joep :

    Heel mooi verhaal wel lang leuk dat je ook een anderen nederlandse à pair sprak
    En ik heb bijna de Cito dus ik ga mijn best doen jij ook

    Veel plezier

    Groeten uit gestel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 15182

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: