Veel gebeurd, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Veel gebeurd, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd, deel 2

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

02 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Zoals ik in mijn vorige verslag heb verteld ben ik nu dus in Sydney! Ik ben bijna 2 maanden bij de familie Neal in Perth geweest, maar uiteindelijk was ik daar toch niet echt 'happy' en heb ik besloten om naar een andere familie te gaan zoeken. Ik kan niet 1 reden noemen waardoor het niet goed ging met de familie; het waren een aantal dingen die gewoon niet lekker liepen en waardoor ik onder andere continue 'bang' was om een foutje te maken. De ouders reageerden echt heftig als ik in hun ogen iets fout had gedaan en gaven mij niet de kans om uitleg te geven. 2 keer is Janine ook gewoon midden in een gesprek weggelopen, dus ik kreeg niet echt het gevoel dat ik dingen met hen op een normale manier kon bespreken.. Toen ik had besloten dat ik niet meer bij de familie wilde blijven, heb ik Smart Aupairs opgebeld en gelukkig waren zij heel begrijpend en zeiden ze ook dat als de familie een nieuwe au pair wilde, dat er dan wat dingetjes moesten veranderen. De familie Neal reageerde gelukkig ook wel begrijpend (al waren ze er natuurlijk niet heel blij mee) en ik denk dat ze het zelf ook wel een beetje hadden zien aankomen, of dat ze het er in ieder geval wel mee eens waren dat wij niet de perfecte match waren..
En toen ben ik dus gaan zoeken naar een nieuw gezin. Dit zou eigenlijk via de organisatie gaan, maar nu ik had besloten weg te gaan, wilde ik ook het liefst zo snel mogelijk een nieuw gezin vinden. Ik heb me toen dus ook aangemeld bij aupair-world (een website voor waar au pairs gezinnen kunnen vinden en andersom) en het gezin waarin ik nu zit, reageerde meteen al op de eerste dag op mijn profiel. Het is een frans gezin en bestaat uit Arnaud (de vader), Ingrid (moeder), Alix (4 jaar) en Margaux (1 jaar). Ik heb 2 keer met de ouders geskyped en een aantal mailtjes gestuurd en toen heb ik besloten om voor dit gezin te gaan. Een leuke bijkomstigheid was dat ze in sydney wonen :). Het is niet zo dat ik niet meer in Perth wilde blijven, maar ik wilde sowieso na het au pairen nog naar de oostkust toe om te reizen dus het ticket moest ik toch wel betalen en ik vond Perth nou niet de meest bruisende stad.. Er waren nog wel een aantal dingen die ik graag had willen zien en doen aan de westkust, maarja je kunt niet alles hebben ;) en qua stad vind ik sydney wel leuker dan Perth. Ik vind sydney veel levendiger en er is altijd iets te doen. Dit komt misschien ook een beetje doordat ik nu in Neutral Bay woon, wat zo'n 10 minuten met de bus vanaf het centrum is, terwijl ik in mijn vorige gastgezin bijna een uur moest reizen om in de stad te komen. Terwijl ik dit verslag schrijf, kijk ik trouwens ook uit op de Harbour Bridge (dat is in een paar weken al een heel normaal uitzicht geworden), omdat we in een appartement op 3 hoog wonen. Ja, we wonen dus in een appartement, maar over 10 dagen gaan we verhuizen! Daar kijk ik eerlijk gezegd best wel naar uit, want het appartement is niet heel groot en we delen de badkamer met z'n allen, terwijl ik in het nieuwe huis een badkamer met alleen de kinderen deel. Ook is alles hier een beetje oud en ik moet elke dag minstens 2 keer met een buggy met baby erin 3 trappen op en af lopen.. Ook ligt het nieuwe huis dicht bij Military Road (drukke straat met winkeltjes, caffeetjes en heel veel bussen) en dus wonen we veel centraler :)
Nog even over de famillie.. De ouders zijn heel aardig en de kinderen zijn heel leuk :) De ouders werken allebei fulltime dus ik heb Margaux de hele dag en Alix voor en na school. Ik begin om 8 uur met werken (dus een uurtje later dan in perth :D), Alix moet om 10 over 9 op school zijn en om 10 over 3 haal ik haar weer op. De ouders komen tussen 6 en half 7 thuis en dan ben ik in principe klaar met werken. Arnaud (je zegt trouwens 'Arno', omdat het frans is :p) werkt veel, dus ik zie en spreek hem eigenlijk alleen tijdens het avondeten, maar Ingrid zie ik meer omdat zij 's ochtends pas na mij vertrekt en iets eerder dan Arnaud thuis komt en ze is echt heel aardig; ze heeft me zelfs al een paar schoenen gegeven, 'omdat ze die toch niet aan doet' :D. Alix heeft altijd honger en ze heeft overbodig veel energie dus daar heb ik m'n handen wel vol aan als ze thuis is ;) Ze is gelukkig wel makkelijk te vermaken met spelletjes doen enzo, maar het kan af en toe wel vermoeiend zijn haha. Margaux vraagt ook best veel aandacht, want ze vindt het niet zo leuk om alleen te spelen, maar gelukkig slaapt ze nog wel zo'n anderhalf uur in de ochtend en meestal ook nog eventjes aan het eind van de middag. Op dit moment slaapt ze dus, maar ze kan ieder moment wakker worden, want ze slaapt al bijna 2 uur. Ze is echt een happy baby :), ze lacht bijna altijd, alleen als ze te lang in de buggy zit of als er iets aan de hand is (honger, dorst, vieze luier,..), wordt ze een beetje chagrijnig. Maar ze is gelukkig dus een best makkelijke baby!
Wat ik bijna vergat te zeggen.. Ik ben op vrijdag vrij! Ik heb dus elke week een lang weekend en het is echt fijn om na de dinsdag al op de helft van je werkweek te zijn :D
Verder heb ik al best veel andere au pairs ontmoet en ook een paar die dichtbij Neutral Bay wonen, dus daarmee kan ik af en toe overdag afspreken om ergens koffie te drinken ofzo en dan kan ik Margaux in de buggy meenemen. Afgelopen weekend ben ik op zaterdagmiddag naar een 'rooftop party' geweest in een hotel, daarna ben ik met 4 andere au pairs op stap geweest en gisteren (zondag) ben ik naar het strand geweest en daarna met 2 au pairs wat gegeten bij het Hard Rock cafe in Darling Harbour. Vorig weekend ben ik ook al 2 keer uit eten geweest en heb ik gewinkeld, dus ik moet wel een beetje op m'n geld gaan letten, want met 3 vrije dagen gaat het er extra snel doorheen :p. Oh en ik ben vorige week ook naar een indiaas festival in de stad geweest: Holi Mahotsov. Er was een podium waar werd gedanst en gezongen, er waren allemaal kraampjes met eten en waar je bijvoorbeeld kon mediteren en er was 'colour throwing'. Dat was heel leuk om te doen: je ging met heel veel mensen tegelijk een met hekken afgezet stuk grond op en dan stonden er schalen met poeder in allerlei kleuren en daar begooide je elkaar dan mee terwijl je tegen iedereen 'Happy Holi!' riep.
In mijn eerste weekend hier heb ik op vrijdag een beetje in de stad rondgelopen en ben ik onder andere naar paddy's market geweest, verder heb ik toen wat andere au pairs ontmoet en ben ik op zondag op een 'party cruise' geweest :).
Ik vermaak me hier dus wel en tot nu toe ben ik heel blij dat ik de beslissing heb gemaakt om van familie te veranderen, ook al zijn er wel een paar au pairs in Perth die vooral in de laatste dagen daar echt vriendinnen zijn geworden en die ik nu af en toe wel mis.. Toen ik had besloten om weg te gaan bij de Neals, moesten zij natuurlijk ook zo snel mogelijk een nieuwe au pair vinden en die hadden ze ook al heel snel gevonden, maar zij wilde wel meteen beginnen. Ik ben toen nog een paar dagen gebleven, om haar alles een beetje uit te leggen enzo, en ze was ook Nederlands en heel aardig dus dat waren wel leuke dagen :), maar het huis was een beetje te klein voor 6 mensen, dus ik heb de laatste 3 nachtjes in Mareikes hostfamily mogen slapen, dus dat was super lief van die familie en we hebben er nog een leuk laatste weekend in Perth (voor mij dan) van gemaakt :)
Barbara en Mareike blijven waarschijnlijk tot eind mei in Perth en komen dan naar de oostkust toe om nog een tijdje te reizen, dus hopelijk kan ik ze dan weer zien en kunnen we nog wat leuke dingen samen doen :)

Nou mama, ik had beloofd om voor je verjaardag een nieuw verslag te schrijven en dat is me gelukt! Een hele fijne verjaardag! :) En vanaf woensdag moet jij dus even mijn plek als Sarah in huis innemen :p

Liefs vanuit Sydney,

Sarah

  • 02 April 2012 - 04:34

    Frank:

    Hoi Saar, Weer een erg leuk verslag, Het meeste was al wel bekend maar toch ook een hoop nieuwe informatie. Wij merken inderdaad dat je in Sydney een stuk beter op je plek zit omdat het skypen minder wordt. Een typisch gevalletje van "geen nieuws, goed nieuws". Voor jou zit de eerste dag van de werkweek er al weer bijna op en ik ga nu beginnen. Veel plezier XXXX papa

  • 02 April 2012 - 05:58

    Annemieke:

    Tja, Sydney... Fijn hè? Leuk dat je al zo snel gesettled bent.
    Ik moest wel ontzettend lachen met je Happy Holi, en het gooien van al die poeiers! Klinkt echt helemaal top. Niet te veel shoppen in Mosman en pas goed op jezelf. Kus van ons xxx

  • 02 April 2012 - 08:00

    Ellien:

    Hee, wat goed van je! Het is inderdaad gelukt. Ik sluit me verder helemaal bij de reactie van papa aan en vind het heerlijk dat je het daar naar je zin hebt. Heb je al plannen voor de paasdagen?
    Heel veel plezier maar weer, werk ze en tot een volgende keer.
    XXX mama.

  • 02 April 2012 - 12:41

    Cees Uit Den Bosch:

    Ha leuk. Weer een berichie van me nichie. Via de familie-tamtam krijg ik natuurlijk wel wat skype-nieuwtjes doorgespeeld, maar uit directe bron is toch net iets echter.
    Goed Saar, dat je je draai weer hebt gevonden bij een nieuwe leuke familie. En dat je weer aansluiting hebt gevonden bij andere au-pairs en allerlei nieuwe ervaringen kunt opdoen. Al die party's kosten natuurlijk wel poen, dus hier een vrekkentip: vul een thermosfles met koffie of fris en koop broodjes met beleg in de super en ga met anderen lekker picknicken op het strand of in een park. Kan net zo gezellig zijn als een café!
    Veel plezier daar en tot een volgende keer. X Cees

  • 02 April 2012 - 21:04

    Hadewig:

    Gelukkig klinkt het verslag positiever dan die uit Perth! Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Wij zijn ondertussen druk bezig met de voorbereidingen van je moeders verjaardag, hahaha! De confetti ligt al weer klaar! We gaan ze lekker verrassen.
    Nou meid, have fun en tot je volgende verslag.
    Groetjes, Hadewig.

  • 20 April 2012 - 20:07

    Anita Huisman:

    Dag Sarah,
    Ik was al op de waarbenjij.nu site aan het lezen en dacht: even kijken hoe het met Sarah gaat. Ik had al gehoord dat het met je eerste gezin niet echt lekker liep. Het doet me deugd te lezen dat je het nu beter naar je zin hebt in Sydney. Dat is toch wat gezelliger. Ik zou zeggen geniet er nog van. Het is een ervaring die ze je nooit meer afpakken.
    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15179

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: