Laatste maanden au pair - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Laatste maanden au pair - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Laatste maanden au pair

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 Juli 2012 | Australië, Sydney

Zo, dat is een tijdje geleden! Ik heb op dit moment geen internet en type mijn verhaal in een word bestandje, dus ik weet niet eens waar ik gebleven ben met schrijven. Ik kan nu ook nooit meer alles vertellen, omdat ik zolang niks heb geschreven. Maarja ik voel toch wel een beetje een verplichting om nog te schrijven, vooral omdat ome Cees nog zo graag een keer een verhaaltje van mij wil lezen :p. Dus deze is voor jou Cees! haha.
Mijn laatste maanden als au pair zijn in ieder geval allemaal goed verlopen. Ik heb leuke dingen gedaan en veel leuke mensen ontmoet.
Ik ben gaan beach volleyballen in Manly. Samen met een groepje anderen, die ik daar ontmoette, deed ik dat meestal op zondag en een aantal keer ook doordeweeks in de avond, totdat dat te koud werd, omdat onze voeten ijskoud werden in het vochtige zand.

In juni, een week voor mijn verjaardag, is Saskia naar Sydney toe gekomen :). We hebben het eerste weekend dat ze er was mijn verjaardag gevierd. Iedereen die een verjaardagskaart heeft gestuurd: dankjewel! Het was echt super leuk om zoveel kaarten te ontvangen en allemaal berichtjes van familie/vrienden uit Nederland te lezen. Mijn verjaardag zelf was heel leuk. We zijn zaterdagavond, de dag voor mijn verjaardag, in de stad op stap geweest met een paar andere au pairs. Om 12 uur ’s nachts was ik dus in Australie al jarig maar in Nederland nog niet. Toch hadden papa en mama goed gerekend en belden ze rond 12 uur op en ook kreeg ik een paar felicitaties uit Nederland in een smsje/whatsappje. Op mijn verjaardag zelf hebben ik en Sas gewinkeld bij Woolies (de supermarkt) en hebben we een lekker picknick gehouden in Hyde Park en ons laten opmaken in Westfield (groot winkelcentrum). ’s Avonds vierden we mijn verjaardag met Alix, Margaux, Ingrid en Arnaud. Sas is blijven eten, we hebben een cake gebakken met Alix en na het eten werd er voor me gezongen en mocht ik de kaarsjes op de cake uitblazen :). Het is een beetje raar om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren en met mensen die je nog niet langer dan 3 maanden kent (behalve Sas) in plaats van met mensen die je al je hele leven kent, maar het was toch zeker een geslaagde dag!

Het weekend na mijn verjaardag zijn ik en Sas een weekendje naar Melbourne geweest. We vertrokken donderdagavond rond 10 uur en we kwamen dus pas rond middernacht in Melbourne aan. Omdat we pas zo laat aankwamen hadden we bedacht dat we de nacht wel op het vliegveld konden doorbrengen, want dat zou ons ook weer een nacht accommodatie besparen.. Toen we op het vliegveld aankwamen, leek dat toch niet zo’n heel goed plan meer en wilden we toch wel graag gewoon in een bed slapen. Waar we onderweg naar Melbourne ook nog achtergekomen waren, was dat Avalon airport (het vliegveld waar we naartoe vlogen) misschien wel goedkoper was om naartoe te vliegen, maar ook wel heel ver van de stad vandaan. Natuurlijk was er maar 1 mogelijke shuttlebus naar de stad toe en die kostte 20 dollar. Dat hebben we toen toch maar gedaan en we hebben nog net de laatste shuttlebus naar de stad kunnen nemen. Toen we bij het hostel kwamen was er gelukkig nog genoeg plek vrij voor ons, dus we hadden een slaapplaats voor die nacht! Dit was voor mij de eerste keer dat ik in een hostel sliep, dus dat was wel even een beetje wennen. Ik sliep in een bovenbed en natuurlijk had ik net een bed dat enorm veel kraakte; als ik m’n kleine teen bewoog begon het al te piepen! (bij wijze van spreken :p)
Melbourne was een hele leuke stad en het hostel waar we zaten, Discovery Hotel, was ook heel goed. We zijn op onze eerste dag op een tour naar Phillip’s island geweest, waar je ’s avonds hele kleine pinguins in een soort parade de zee uit ziet komen om naar hun huisje te gaan: the penguin parade. Dat was heel schattig om te zien maar het was ook heel erg koud. De tweede dag hebben we een ‘great ocean road tour’ gedaan die heel erg leuk was! De gids was leuk, de groep was leuk en we hebben hele mooie dingen gezien. Onze laatste dag in Melbourne hebben we in de stad rondgelopen, we zijn naar St. Patrick’s Cathedral geweest (waar we midden in een mis terechtkwamen, omdat het natuurlijk zondagochtend was en daar hadden wij geen rekening mee gehouden) en we zijn in het enorme winkelcentrum geweest.
Zondagavond zouden we terug naar Sydney vliegen, maar natuurlijk was de shuttlebus die wij wilden nemen, volgeboekt en werd er geen vervanging geregeld. Er ging ongeveer 1 bus in elke 2 uur dus we zouden ruim op tijd geweest zijn, maar als we de volgende moesten nemen zouden we het niet halen. Er waren 2 alternatieve opties: een taxi nemen voor 100 dollar of met de trein gaan zo dichtbij mogelijk we konden komen en vanaf daar nog een taxi nemen. Met de laatste optie zouden we het volgens de mevrouw achter de balie net wel of niet niet halen.. We hebben toch voor die optie gekozen, omdat we echt niet 100 dollar aan een taxi uit wilden geven. Uiteindelijk heeft dat goed uitgepakt, want we kwamen ruim op tijd aan (de trein en taxi duurden allebei minder lang dan werd gezegd) en we hebben in totaal zelfs minder betaald dan dat we voor de shuttlebus hadden moeten betalen.

Na het weekendje Melbourne hoefde ik nog maar 4 dagen te werken en dan zat het au pairen er al op! Ik keek toen al heel erg uit naar het reizen dus ik heb er niet te veel bij stil gestaan en was eigenlijk wel blij dat ik klaar was met ‘werken’, maar op het moment dat ik van de kinderen afscheid moest nemen had ik het toch wel even moeilijk. Ik heb een super leuke tijd in de familie daar gehad en ik ben me toch wel aan de kindjes gaan hechten. Vooral met Margaux heb ik heel veel tijd doorgebracht en ik zal haar voor altijd herinneren, maar zij is pas 15 maanden dus zal mij alleen maar op foto’s terug zien. In de laatste paar dagen heb ik haar nog geleerd dat ze naar mij toe wees als ik ‘nanny’ zei, dat was wel heel leuk om te zien (als sloeg ze me soms meer dan dat ze alleen maar naar me wees :p). Ook met Alix heb ik zeker een band opgebouwd. We hebben samen heel veel geoefend voor school, omdat ze een beetje achterliep en het was heel belangrijk voor haar om daar aan te werken. Ook hadden we na ruim 3 maanden ook een beetje onze ‘eigen dingetjes’, zoals het doen van backflips, wat ook meteen aan de nieuwe au pair is geleerd :p.
De eerste paar dagen heb ik ze wel een beetje gemist, maar nu voelt het gewoon goed :). Ik ben ze natuurlijk nog niet vergeten, maar ik ben blij met hoe het allemaal is gelopen en om nu zelf aan het reizen te zijn en iets meer van het mooie Australie te zien!

Ik ben nu inmiddels al in Cairns, wat mijn laatste bestemming is, dus ook het reizen is voor mij alweer bijna voorbij; ik vlieg morgen over een week (6 augustus) al weer naar huis toe! Ik heb daar op het moment best een dubbel gevoel over, omdat ik heel veel zin heb om iedereen thuis weer te zien en lekker bij te kunnen kletsen, maar ik moet dan ook 7 hele leuke maanden en australie en iedereen die ik hier heb leren kennen achter laten..

Poeh, ik heb nu eigenlijk nog niks over de afgelopen 4 weken reizen verteld en ik heb al bijna 2 kantjes vol. Jullie moeten het nu dus nog even met alleen dit deel van mijn laatste verhaal doen en dan ga ik proberen om voordat ik thuis ben het laatste nog te schrijven.
Het kan natuurlijk ook weer 3 maanden duren voordat ik weer iets schrijf, dus sorry alvast als dat gebeurt, maar ik ga m’n best doen om te zorgen dat dat niet zo is :D

Het is hier nu zondagavond dus ik heb nog precies een week hier in Cairns. Ik ga er van genieten en ik zie de meesten van jullie over iets meer dan een week!

Liefs Sarah


  • 29 Juli 2012 - 13:23

    Ome Cees:

    Ha die Sarah
    Dank je wel voor je verhaal. Weer hardstikke leuk om te lezen. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar je laatste 4 weken vakantie, maar die kun je ook vertellen als je thuis bent. Geniet van de laatste week en straks een veilige terugreis naar Schiphol.
    Je zult straks vast weer moeten wennen aan het gewone leven, maar je hebt al laten zien dat je je gemakkelijk aan kunt passen, ook in soms lastige omstandigheden. Je bent in ieder geval een hele ervaring rijker, waarop je met veel plezier terug kunt kijken en waar je in de toekomst ook veel voordeel van kunt hebben.
    Ik zie je graag terug in Nederland.
    Tot gauw en veel groeten! Cees X

  • 29 Juli 2012 - 15:17

    Annemieke & Frederic:

    Dag lieve Sarah,
    Met tranen in mijn ogen lees ik net je verslag. Ik weet zo goed hoe jij je nu kunt voelen... Fred en ik hebben het ook moelijk gehad toen we terug kwamen, maar je weet het, je maakt er net zo veel van als je zelf wilt! En zelfwilligheid heb je genoeg, dat heb je de laatste maanden goed bewezen. Het zal straks ook weer erg fijn om thuis te zijn en met alle nieuwe plannen die je nu al hebt wordt het vast ook weer leuk! Ik mis het whatsappen met je dus zodra je weer terug bent... Heel veel plezier in Cairns en omgeving, geef de Aussie's a big hug from us!!! Een veilige reis terug en een dikke kus uit Sicilië :)

  • 29 Juli 2012 - 21:29

    Harry:

    Hoi Saar,

    Leuk om te lezen dat het je goed gaat.
    Geniet nog lekker van je laatste week down under.

    Tot binnenkort, groet ook van Marion, Harry

  • 29 Juli 2012 - 23:53

    Mama:

    Lieve Saar, wat leuk, deze keer is het echt gelukt om iets te schrijven. Vanmorgen, tijdens onze terugreis, hebben we elkaar nog gesproken. Nu zijn we net thuis en horen van oma Lies dat je iets geschreven hebt.
    Vraagje van ons: wat is een backflip? Wij dachten dat het iets met het surfen te maken had, maar dat kan niet, want dat heb je later pas gedaan, haha.
    Nog een hele fijne week daar en we kijken naar je thuiskomst uit.
    Heel veel liefs, papa, mama en Julia.

    PS: je hebt Cees wel verrast: toch nog een verslag van je voor dat je weer naar huis komt.

  • 30 Juli 2012 - 11:28

    Oma Lies:

    Lieve Sarah,

    Dank jewel voor het mooie verslag.Wat zul jij veel te vertellen hebben als je thuis komt.Gelukkig duurt dat niet lang meer.Ik ben blij dat alles goed gaat .Ik zal blij zijn als ik jou weer zie.Goede reis ,veel liefs en hartelijke groeten van oma Lies.

  • 30 Juli 2012 - 15:52

    Hadewig:

    Hoi Sarah,
    dankjewel voor je verhaal, leuk om te lezen hoor. We zijn nét terug van een weekje zee (dat was onze vakantie). Het was geweldig, superweer (heel toevallig dat we één mooie week hadden in 'het lijkt wel herfst tijd'!) Ons huisje was ook luxe, zelfs met een sauna!
    En jij komt morgen over een week weer thuis! Jammer dat Valerie dan in Turkije zit hé?
    Geniet nog van je laatste dagen en tot volgende week!
    x Hadewig.

  • 30 Juli 2012 - 22:29

    Helma:

    Hoi Sarah,

    Hartstikke leuk om je verhaal te lezen, wat heb jij veel meegemaakt in al die maanden en vooral heel veel ervaring opgedaan. Nog een week te gaan, geniet er nog maar even van , want die laatste week is zo voorbij . We wensen je alvast een hele goede reis terug naar Holland.
    Heel veel groetjes van Helma, Frenk en de boys.

    hallo lieve Sarah,

    na al die maanden in australie ga je bijna weer naar huis
    Heb je leuke maanden achter de rug ?
    Ik denk het van wel.

    -XxX- cas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1101
Totaal aantal bezoekers 15181

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: