Picknicken, oppassen en discussiëren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Picknicken, oppassen en discussiëren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Picknicken, oppassen en discussiëren

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

04 Februari 2012 | Australië, Sydney

Natuurlijk is mijn voornemen niet gelukt, want je kent me; uitstellen is mijn ding. Sorry dus, dit wordt waarschijnlijk weer een lang verslag.
Ik zal verder gaan waar ik gebleven was: Australia day! Overdag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan, want het was heel warm en de Neals wilden het overdag een beetje rustig aan doen. We hebben popcorn gemaakt en met z'n allen op de bank Willy Wonka and the Chocolate Factory gekeken, die oude, uit 1970 ofzo :p. Rond 5 uur gingen we met Clive en Justin naar Perth om het vuurwerk te kijken. Onderweg begon het super hard te regenen en de temperatuur daalde ook meteen meer dan 10 graden, maar toen de regen over was, was de temperatuur ook meteen weer terug tot 38 graden. Toen we aankwamen bij de Swan River was het gelukkig droog. Clive en Justin hadden een picknickkleed meegenomen en wij hadden quiche en pizza meegenomen, dus we hebben daar een gezellige picknick gehad. Na een tijdje begon het wel weer te regenen en later kwam er ook donder en bliksem bij. Het vuurwerk begon om 8 uur en was heel mooi, heel veel verschillende kleuren en figuren. Tijdens het vuurwerk was er ook heel harde donder en bliksem, dus als je naar voren keek zag je het vuurwerk en achter je hoorde je dan de knallen van de donder (het vuurwerk tegen moeder natuur :)), het was heel leuk om dat zo een keer mee te maken. Toen het vuurwerk bijna afgelopen was begon het toch wel heel hard te regenen en toen zijn we terug gaan lopen. Terwijl we terug liepen hebben we wel nog het laatste vuurwerk gezien en dat was heel mooi :)

Vrijdag, de dag na Australia Day, was een gewone dag met de kinderen en 's avonds hebben we met Clive en Justin (ja alweer :p) bij de Chinees gegeten.
Ik kan me niet meer herinneren wat ik zaterdag overdag heb gedaan dus dat zal wel niet zoveel geweest zijn en 's avonds heb ik op de kinderen gepast. En ja hoor, zo ongeveer de eerste keer dat ik alleen thuis ben (wel met de kinderen, maar die lagen al op bed), zit er een grote ranzige kakkerlak aan de binnenkant op de deur. Ik wist echt niet wat ik moest doen, ik durfde hem niet dood te maken, maar ik kon hem ook niet laten zitten, want hij was super snel en misschien zou die wel naar mijn kamer gaan.. Ben kwam op dat moment net uit z'n bed, omdat ie nog een of andere kist terug moest zetten en toen stonden we daar dus met z'n tweeën. Ik wilde Libby niet wakker maken, want ik dacht dat die helemaal gek zou worden als ze die kakkerlak zag, dus ik zei tegen Ben dat 'ie stil moest zijn. Ben had de insecten 'knockdown' spray intussen gepakt en toen moest ik de kakkerlak dus gaan sprayen. Ik durfde het eigenlijk niet, maar ik vond het ook een beetje triest om het een 8-jarige te laten doen, terwijl ik de oppas ben. Ik dus de kakkerlak sprayen, maar hij was niet dood te krijgen. Hij was volgens mij al wel een beetje verlamd ofzo, maar hij zat onder de koelkast en kon hem niet meer sprayen. Libby was ondertussen ook gekomen, want ze was toch wakker geworden van ons en Ben en Libby zaten dus met z'n tweeën op de aanrecht terwijl ik daar met de spray stond.. Op een gegeven moment heb ik het beest met een vliegenmepper onder de koelkast vandaan gekregen en nog een keer bespoten. Toen ging 'ie wel dood, want hij lag op z'n rug. We zaten inmiddels alledrie op de aanrecht, maar ik had medelijden met het beest, omdat 'ie nog steeds niet helemaal dood was. Toen heb ik nog een keer gespoten en na een tijdje was 'ie eindelijk dood, wat zijn die beesten taai zeg! We hebben hem in de hoek laten liggen en de kinderen hebben even naar de ouders gebeld om het verhaal te vertellen en daarna zijn ze naar bed gegaan (zonder nachtmerries gelukkig).
Zondag ben ik in m'n eentje even naar het winkelcentrum in Joondalup geweest, maar natuurlijk had ik m'n bus twee keer gemist, waardoor ik ben verbrand, want ik had geen zonnebrandcreme op.
Maandag ben ik twee keer met de kinderen naar het park geweest en dinsdag, de laatste vakantiedag, ben ik met de kinderen thuis gebleven, want ik moest nogal veel huishoudelijke dingen doen die dag.
Woensdag was de eerste schooldag, dus ik heb de kinderen samen met Janine naar school en in hun klaslokaal gebracht. Ik heb dan tijd voor mezelf totdat ik weer naar school moet om Ben en Libby op te halen. Ik moet wel een aantal huishoudelijke taken doen, waaronder elke dag stofzuigen. Sinds maandag was er een lijst met taken, waaronder dus stofzuigen, strijken en de badkamer schoonmaken. Stofzuigen had ik die dinsdag niet gedaan en toen Janine thuis kwam wilde ze met mij praten. We hebben toen een best heftige discussie gehad, omdat we eigenlijk de laatste dagen allebei niet echt gelukkig waren met hoe het ging. Ik vond dat ik teveel huishoudelijke taken moest doen, omdat het strijken mij bijvoorbeeld heel veel tijd kost en ik moest al het strijken doen. Ook stond de vloer schoonmaken en buiten de bladeren harken op mijn takenlijst en ik vond het allemaal een beetje veel. Janine was dus ook niet gelukkig over een paar dingen, onder andere dat ik het stofzuigen die dag dus niet had gedaan. Tijdens die discussie kwam alles er dus eigenlijk uit en ik was best wel overstuur. Tijdens het avondeten zeiden de ouders ook helemaal niks tegen mij, dus ik voelde me echt niet meer fijn hier. Ik heb toen met papa en mama geskyped om het erover te hebben. Op dat moment miste ik iedereen in Nederland wel heel erg en wilde ik het liefste naar huis toe, maar uiteindelijk ging het weer wat beter en ben ik naar Paul en Janine gegaan om het er met ze over te hebben. Dat gesprek ging een stuk beter en ik heb gezegd dat ik zou proberen om iets meer aan hun verwachtingen te voldoen en ik hoef niet meer al het strijkwerk te doen en de vloer hoef ik volgens mij ook niet meer schoon te maken. Dit komt denk ik ook, omdat zij dachten dat ik 30 uur per week werkte maar het is maar 25 uur. Maar goed het gaat nu in ieder geval weer een stuk beter en ik voel me ook weer op m'n gemak dus dat is wel fijn!
Donderdag heb ik met 3 andere au pairs afgesproken terwijl de kinderen op school waren en 's avonds heb ik gekookt en daarna ben ik met een van die 3 au pairs naar de film geweest, The Descentants.
Gisteravond ben ik 's avonds met 4 andere au pairs uit geweest in Perth, in Northbridge. Je moet hier voordat je een club binnengaat in de rij wachten en dan moet je op de foto en je paspoort laten zien. Natuurlijk had ik alleen mijn id bij me en daarmee kwam ik niet binnen. Ergens anders kwam ik wel binnen, maar verder bij elke club die we probeerden, moest je een paspoort hebben. Dat weet ik dus in ieder geval voor de volgende keer! Verder wel een leuke avond gehad :) Om kwart over 2 en 4 uur rijden er gratis nachttreinen dus daarmee ben ik naar Joondalup gegaan en vanaf daar heb ik een taxi naar huis genomen.
Vandaag heb ik hardgelopen en verder nog niet zoveel gedaan, beetje genoten van de rust hier in huis, want de familie is al de hele dag weg :p. Vanavond eet ik alleen en daarna ga ik met een au pair uit Duitsland en misschien nog een andere naar de bioscoop, A few best men dit keer.

Dat was het zo'n beetje tot nu toe. Ik ga dit keer echt proberen om binnen een week weer een nieuw verslag te schrijven, dan kost het mij zelf ook niet zoveel tijd :).

See ya!



  • 04 Februari 2012 - 11:04

    Harry Welch:

    Hy mate!

    Wat een mooie avonturen! je schrijft zo goed en levendig dat ik het me helemaal voor kan stellen hoe het daar is en hoe het met je gaat. Prima om te horen dat je de moeilijke gesprekken niet uit de weg gaat. Daar kunnen alle volwassenen nog een hoop van leren!

    Hier is inmiddels Koning Winter de baas. vanmorgen heb ik met een sneeuwschuiver de stoep een beetje gefatsoeneerd. Het is echt super, super koud -12 of zo. maar nu schijnt de zon en is het net of je op wintersport bent in een vlak land.

    Dikke knuf and a lot of fun!


  • 04 Februari 2012 - 11:50

    Annemieke:

    Oh gut Oh gut toch, valt niet mee zo in je uppie, maar we blijven het knap vinden. Gefeliciteerd met deze nieuwe "overwinningen". Leuk weer geskyped te hebben. Ik hoop dat de film leuk was, geniet van je weekend en schrijf snel weer.
    Kus en liefs xxx

  • 04 Februari 2012 - 19:50

    Hadewig:

    Hoi Saar! Wat fijn weer wat van je te lezen, ik had natuurlijk al heel veel van Valerie gehoord en heb het heel erg met je te doen gehad! Maar ik vind je een kei en heel stoer dat je het gesprek aangegaan bent met de ouders en ik hoop dat het goed uitgepraat is en dat je het verder goed zult maken. Ik geloof dat het helemaal goed komt! Fijn dat je wat andere aupairs hebt leren kennen en dat je samen lekker kunt kletsen en uit kunt gaan! Over het verhaal van de kakkerlak moest ik wel lachen hoor! Wat een held ben jij!! Hahaha!
    Hier is het lekker koud, veel sneeuw, het is een prachtig plaatje hier in Gestel. Valerie is vanavond lekker thuis, die had geen zin om 'uit' te gaan met deze kou en sneeuw!
    Nou meid, tot het volgende verslag,
    dikke kus,
    Hadewig.

  • 04 Februari 2012 - 19:50

    Hadewig:

    Ben ik weer, ik vergeet helemaal te vragen of je een keer (als het niet teveel moeite is) foto's wilt plaatsen! Ben benieuwd.......

  • 04 Februari 2012 - 22:37

    Ellien:

    Je maakt het wel mee, he Saar! Het was weer een leuk verslag, ook al kende we de verhalen al van je. Ik ben vandaag naar Dames 2 wezen kijken. Ze hebben helaas verloren. Maar ik heb wel gezellig bijgekletst, dus toch een paar leuke uurtjes gehad. Enne....ik sluit me bij Hadewig aan: laat ons ook even meegenieten van wat mooie plaatjes van Perth en omgeving. Je hebt daar nu toch niets te doen nu de kinderen naar school zijn, haha :).
    Veel liefs en knuffels, Mamskie.

  • 05 Februari 2012 - 12:47

    Annemieke:

    Mooie foto's en die van dat beest dat je niet weet is een Wombat en die 2 samen zijn Tasmanian Devils...

  • 05 Februari 2012 - 12:49

    Annemieke:

    Of trouwens ik denk dat die 2 samen ook Wombats zijn?

  • 05 Februari 2012 - 16:57

    Marcel:

    Hoi Sarah (7),
    Je shirt hebben al diverse andere speelsters aangehad, want zonder jouw is het team niet compleet.
    We hebben genoeg geprobeerd om je hier te houden, maar Wilders, Leers en Sinterklaas was het niet gelukt.
    Dan zullen eens laten zien dat we (Dames 2) het zonder jou kunnen: 2x 4-0 wel tegen de onderste en op een na onderste. Ondertussen hebben we er al weer twee nederlagen opzitten, door een mindere pass. Daar ben jij toch goed in. Als je over 183 dagen terugkomt, dan staat de deur al open.
    Ik zal een formulier van de TC naar je email sturen, dan kun jij je mening vast doorgeven voor het volgende seizoen.

    Ik vind je wel stoer, zo in je eentje aan de andere kant van de wereld.
    Een volwaasen gesprek aangegaan met die ouders. Knap houd vol en tot ...............
    Marcel

  • 06 Februari 2012 - 20:01

    Annemijn:

    leuk verhaal saar... haha ik wist het meeste al via skype :) i like... haha ik ben benieuwd of het je lukt om binnen een week te schrijven :s hahah ik ken je !
    & die kakkerlak ik moet er niet aan denken... ENG hahahah wel goed van je dat je hem hebt gedood :) anders lag ie dadelijk in je bed da moet je niet hebben hahha... joep gaat morgen beginnen aan z'n cito haha hij is totaal niet zenuwachtig... haha ik was da heel erg :( bij GTST is bram naar ricky en sjoerd gegaan ipv bing en sjors eigenlijk had de rechter gezegd dat de baby naar bing en sjors ging maar toen zei sjors dat het beter was dat de baby naar ricky en sjoerd gaat want dat zijn de biologische ouders omdat zei zelf ook geadopteerd is... haha verder is het weekendje goed gegaan en ik heb gister GESCHAATST bij het ven.. echt superleuk :) maar ik ga maar eens verder met ak project pfff...echt geen zin maarja heb het echt super druk deze week :( balen tot je volgende verslag of een keer op skype zeg maar op facebook als het je een keer uitkomt, want ik snap dat je niet elke dag zit te wachten op mn geklets van twee en een half uur hahah... maar die tijd gaat zo snel op skype echt niet normaal man.. maarja oke nu echt gaan saartje hahah veel plezier, tot het volgende verslag maar weer... xxxxxxxx mis m'n buurmeisje...

  • 07 Februari 2012 - 18:39

    Joep :

    Hè meisie vette avondturen zon sukkel ben je bus gemist alweer. Ik ben beZig met de Cito saaaai!!!!!! Daarom antwoord ik zo laat eerste dag zit er op was best makkelijk. Nog heeeeeel veeeel Plz en doe de groeten aan de kinderen

    Groeten Joep

  • 12 Februari 2012 - 22:21

    Hadewig:

    Hoi Sarah,
    leuke foto's hoor, kreeg het er even warm van toen ik ze zag, de hitte droop ervan af, hahaha! Kunnen we wel gebruiken hier in de kou! Alles goed daar? Valerie komt net thuis, is met Juliette bij je vader en moeder geweest! Zullen wel flink over je hebben gekletst, hahaha! Ik ga zo slapen en jij moet er bijna uit....

  • 16 Februari 2012 - 22:25

    Wim Van De Langenber:

    Hoi Sarah,

    dat is weer een tijdje geleden zeg , maar na mijn vacantie ( zuid-afrika => misschien je volgende au-pair-adres??) ben ik even op de bank gaan zitten om al die mooie verhalen van je te lezen. Het kost even tijd maar dan heb je ook wat .In die weken dat je er bent maak je veel mee, je lijkt al aardig ingeburgerd, dat geeft het thuisfront ook een fijn gevoel. Je leven bestaat nu uit naar het strand, eten ,naar de film, op stap met lot(au-pair)-genoten.....enne ook nog al die andere dingen zoals op the kids passen , huishouden doen ( heb je nog nuttige tips voor mij??) enne het 'vakkundig'' om zeep helpen van ongedierte. Ik zou zeggen goed blijven smeren, genieten en nog meer leuke verhalen schrijven ( het schrijven zit een beetje in je genen, heeft 'ome ' Cees hier iets mee te maken??)
    tot schrijvens
    groeten van de bank in de ericastraat
    bij Wim van de langenberg

    (p.s. geluid op de computer van oma is geinstalleerd dus voortaan skypen MET geluid)

  • 21 Februari 2012 - 23:19

    Hadewig:

    Hé Saar, wat leuk dat ik je in de optocht 'langs de kant' zag staan! Heb je me ook gezien? Ik heb speciaal voor jouw mijn 'doos' afgedaan. We hebben wel lol gehad in de optocht hoor, al waren we vijfdes geëindigd (van de vier, hahaha!) Hoe gaat het daar? Ik hoorde van Valerie dat je het inmiddels goed naar je zin hebt! Ga zo door en ik heb genoten van je foto's!
    Groetjes Hadewig.

  • 24 Februari 2012 - 16:50

    Liesbeth:

    Hey saar. Waar blijft je volgende verslag?
    Nee hoor grapje. We skypen wel weer.
    Is wel even geleden dat we elkaar gesproken hebben maar ik hoor van papa en mama dat het goed met je gaat.
    Vanavond gaan we naar hun toe.Wij zijn net terug van een klein weekje weg en zijn ook een dagje in volendam geweest, wat erg leuk was. Geen bekende gezien maar in het stadje Hoorn hebben Gilbert en Daan Jaimy Saunders????? Tegen het lijf gelopen. Wat later zagen wij Pa Saunders steggelen met een parkeerwachter. Was wel grappig want een dag eerder was er een relletje geweest over een parkeerbon. Jaimy moest toen de gevangenis in en pa Saunders werd uitgescholden voor getatoeëerde aap, waardoor paps nog bozer werd. Al met al ging het nergens om maar ik heb weer een verhaaltje om naar jouw te schrijven. Dag lieverd groetjes van ons allen and take care.

  • 25 Februari 2012 - 12:58

    Helma:

    Hoi Sarah,

    We hebben e.e.a. kunnen volgen via je reisverslagen, erg knap van je hoe je het aanpakt en beleeft. Want het zal zeker niet altijd meevallen, maar echt petje af voor jou. Onze Cas vond het wel heel bijzonder dat jij ook de Gestelse optocht tijdens carnaval kon volgen en je van dichtbij via skype te zien . Onvoorstelbaar dat het zo kan, even lijkt de afstand niets. Maar goed, voor jou is het toch anders. Veel groetjes van Frenk en van de jongens die het ook wel tof en vooral moedig vinden van je ,
    Hou je taai en geniet ervan !!!!

    Groetjes Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 15206

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: