Heel veel gebeurd, deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Heel veel gebeurd, deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Heel veel gebeurd, deel 1

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Maart 2012 | Australië, Sydney

Okee, dat is weer eventjes geleden! Het binnen een week schrijven is duidelijk niet gelukt, dus dat ga ik mezelf ook maar gewoon niet meer voornemen :p. Ik ga maar gewoon verder waar ik de vorige keer gebleven was, maar ik zal niet alles te uitgebreid vertellen.

A few best men, daar was ik gebleven.. Was een hele leuke film, maar het lijkt al weer zo lang geleden (dat is het ook wel een beetje :p). De dag erna ben ik met de fiets naar het dichtstbijzijnde strand geweest; Burns Beach. Ik wilde op de fiets gaan, want het is nog geen 8 km hier vandaan, maar met het openbaar vervoer doe je er meer dan een uur over. Toen ik tegen Janine vertelde dat ik met de fiets ging, keek ze me aan alsof ik niet helemaal goed was, dus ik legde uit dat het in Nederland van thuis naar Den Bosch ook ongeveer zo'n afstand is en dat ik dat ook altijd fiets. Dus ik ging met goede moed op weg naar het strand. Maar het was natuurlijk niet het aantal kilometers dat het probleem was, maar mijn richtingsgevoel.. Ik heb er uiteindelijk anderhalf uur over gedaan om bij het strand te komen en dat dankzij mijn lieve vriendinnetje Saskia die in Nederland op google maps de route voor mij heeft opgezocht en alles naar mij heeft gewhatsappt :) Dankjewel sas! zonder jou zat ik nu waarschijnlijk ergens in de woestijn in midden australie.. Het strand zelf viel een beetje tegen, de zee was heel wild en het was maar een klein strandje, maar het was toch wel lekker om er even uit te zijn. De terugweg heb ik in 40 minuten gefietst :)
Ik weet echt niet meer wat ik in die weken doordeweeks allemaal gedaan heb, maar het was vooral werken en als de kinderen op school waren en in de avond af en toe leuke dingen doen met andere au pairs, zoals naar het strand, naar de film, naar het park, ergens (ijs!)koffie drinken en winkelen :)
In het weekend na mijn fiets avontuur naar Burns Beach ben ik met Anouska naar Fremantle geweest. We zijn er niet zo heel lang geweest, maar het is een heel leuke havenstad :) we hebben fish and chips gegeten aan de haven en daarna hebben we een beetje rondgelopen, zijn bij de marktjes wezen kijken en ik heb daar hagelslag en peperkoek in de supermarkt gevonden!
Een ander weekend ben ik met Mareike en Barbara (2 duitse au pairs) naar een begraafplaats geweest, omdat daar wilde kangoeroes zijn en met wat eten kwamen die ook heel dichtbij, eentje at zelfs uit m'n hand! Daarna zijn we naar het strand in Hillary's geweest.
Met Mareike en Barbara ben ik ook een dagje naar Perth geweest en toen hebben we het grootste deel van de dag in Kings Park doorgebracht.
Vorig weekend was een lang weekend, omdat het op maandag ANZAC dag was, wat een Public Holiday is, dus toen heb ik met Mareike besloten om op een roadtrip naar Margaret river te gaan doen. Mareike heeft haar eigen auto dus we zijn met haar autootje richting het zuiden, naar Margaret River gereden. We begonnen op zaterdag en we hebben 3 dagen lang ontbijt lunch en avondeten op het strand gedaan, dus dat was wel een lekker weekendje. We zijn ook naar 2 winery's geweest en hebben daar wijn geproefd :) en er was ook een soort chocoladefabriekje waar we stukjes chocola konden proeven!
We hebben 2 avonden in de auto geslapen, want we hadden allebei niet zoveel geld te besteden.. De eerste avond hebben we in Bunbury geslapen, wat wel leuk was, want 's avonds was daar een 'cultural night' dus daar hebben we nog even gekeken. De tweede nacht zijn hebben we in Augusta doorgebracht, waar een festival was en daar hebben we nog vuurwerk kunnen kijken!
Dat was dus een geslaagd weekendje en dat had ik op dat moment ook wel even nodig, want ik had die week besloten om mijn gastfamilie te gaan verlaten. Dat is voor sommigen misschien wel even onverwacht, maar ik zit nu op het vliegveld in SYDNEY. Ik heb hier een nieuw gastgezin gevonden, maar ik vertel hier in mijn volgende verslag meer over, want ik ga nu nog even naar de wc en dan moet ik de goede exit gaan zoeken, want mijn nieuwe 'hostmum' komt hier over een halfuurtje aan.
Dit is misschien een beetje onduidelijk allemaal en een beetje veel informatie, maar in het volgende verslag zal ik het allemaal uitleggen :)
Ik ga zo dus m'n nieuwe hostfamily ontmoeten dus ik ben wel zenuwachtig, maar ik hoop dat het met deze familie wel helemaal goed komt :)
Tot snel!

Sarah



  • 11 Maart 2012 - 23:48

    Cees Uit Den Bosch:

    Hoi Saar,
    Fijn om weer wat van je te lezen. Ik had natuurlijk al wat van me zussies gehoord, dat je op zoek was naar een ander adres en zo. En nu sta je in Sydney om kennis te maken met je nieuwe gastgezin. Spannend, hoor. Ik hoop van harte dat je het deze keer beter treft en ik zal voor je duimen!!
    Intussen doe je toch nog heel veel leuke dingen, en dat vind ik hartstikke knap van jou. Ik heb veel respect en bewondering voor je hoe je met tegenvallers omgaat en hoe je blijft open staan voor nieuwe ervaringen. Geweldig. Heel veel succes op je nieuwe stek!!!
    Veel liefs uit Holland,
    Cees

  • 12 Maart 2012 - 07:02

    Uncle Harry :

    Hi mate,
    Goed om te horen dat je niet langer als Assepoester aan 't werk bent! Nu ga je de bloemetjes buiten zetten in Sydney. Geniet ervan en leuk om alle verhalen te horen dus: keep us posted!

  • 12 Maart 2012 - 11:07

    Liesbeth:

    Nou succes maar weer in je volgende uitdaging maar ook dit gaat je weer lukken....let maar op. Blijf vooral jezelf. Dikke kus van ons allen and take care. Tot skype maar weer. Doei.

  • 12 Maart 2012 - 11:33

    Annemieke:

    Hoi Sarah,
    Nu ga je alweer een heel nieuw aventuur tegemoet! Spannend hoor! Ik hoop dat deze familie beter bij je past en je bent in ieder geval heel wat ervaring rijker. Geniet van je tijd in Sydney, want over 4 maanden...oei wat gaat de tijd snel toch! Kus voor nu, succes and see ya on skype.

  • 12 Maart 2012 - 21:14

    Mamskie:

    Ha die Saar,
    Hoeveel delen krijgen we te lezen?? Ook al weet ik het meeste wel, het is toch leuk om jouw relaas nog eens na te lezen. Veel succes met deze nieuwe kennismaking en we spreken elkaar!
    Veel liefs,

    mama xxx.

  • 13 Maart 2012 - 22:41

    Hadewig:

    Ha die Saar,
    Ik sluit me helemaal bij oom Cees aan! Ik wens je heel veel succes en vooral plllezzzier (lijk wel zat, heb net met Liesbeth weer 'de avondorkestafterparty gedronken!) bij je nieuwe gezin. Ik hoop echt dat je het naar je zin krijgt daar en zie uit naar je volgend verslag!
    Hier is de lente al een beetje begonnen, wordt het bij jullie daar al een beetje kouder?
    Moet nog gauw slingers ophangen voor Fleur's verjaardag morgen! Doei

  • 18 Maart 2012 - 22:43

    Marcel Vink:

    Hoi Sarah,
    Suc6 bij je nieuwe hostfamily. Zenuwachtig bij een nieuwe uitdaging, zie het maar als wedstrijdspanning alleen je hoeft nu niet te winnen. Maar samen als een team naar een succes groeien.
    Junto Forte, Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 15209

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: