Eerste weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Eerste weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Eerste weekend en eerste werkdag

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

16 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hi!

Ik ben hier nu bijna een week en aan de ene kant is de tijd heel snel gegaan, maar aan de andere kant zijn er zoveel nieuwe dingen waardoor het lijkt alsof de vliegreis hier naartoe al een maand geleden is.
Vrijdag ben ik dus met Janine en de kinderen naar het overdekte winkelcentrum hier geweest. Ik heb een bankrekening geopend (waarvoor ik een roze pinpas krijg :)), m'n eigen sleutels gekregen en we hebben daar geluncht.
Zaterdag zijn we naar Caversham Wildlife Park geweest, waar je allerlei australische dieren kunt zien en kangoeroes en koala's kunt aaien en voeren. We zijn daar met een ander gezin en hun au pair geweest en het was een leuk dagje, maar wel heel erg heet! We zijn maar een paar uur in het park geweest, omdat iedereen last had van de hitte en daarna zijn we nog even naar het huis van die mensen geweest. Achteraf hadden we dus niet echt de beste dag uitgekozen om naar zoiets toe te gaan.
Gisteravond werd het opeens heel bewolkt en begon het te waaien waardoor het afkoelde en ik vannacht heerlijk in een koele kamer heb kunnen slapen. Vandaag was het ook niet heel warm, maar wel zonnig, dus een lekker dagje en nu is m'n kamer dus weer lekker koel.
Vandaag was mijn eerste werkdag en over het algemeen ging het best goed! In de ochtend was Ben nogal lastig, omdat ie z'n flesje water niet op wilde drinken.. De kinderen moeten van Janine veel water drinken, omdat het zo warm is, maar ze hebben nooit zin om te drinken dus je moet ze echt een flesje water in hun hand stoppen en zorgen dat ze het opdrinken. Ben weigerde om het te drinken en toen zei ik dat ie niet meer op z'n ipod mocht totdat hij het flesje op had (de ouders had gezegd, dat als hij niet luisterde, ik z'n laptop en ipod af moest pakken), maar toen ging ie boos op een stoel zitten. Ik had ook geen zin om van mijn eerste werkdag een ongezellige dag voor hem te maken, want ze vinden het heel leuk dat ik er ben, dus uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat ie de helft heeft opgedronken en de rest mocht ie met squash (een soort ranja) drinken. Het probleem is alleen dat hij niet teveel suiker mag, omdat hij daar niet goed tegen kan en hij mag dus maar 1 glas van dat ranjaspul per dag. Maargoed de rest van de dag is wel goed gegaan :). We hebben in het zwembadje gespeeld, samen geluncht en ze hebben een tijdje bij de buren gespeeld, waardoor ik wat tijd voor mezelf had :).
Ik vind het wel jammer dat ik tot nu toe vooral in en rondom het huis ben geweest, maar ik ben er nog geen week dus hopelijk heb ik over een tijdje ook wat leuke dingen buitenshuis te doen. Komend weekend gaan we waarschijnlijk naar zee :), dus dat is wel leuk want die heb ik nog niet gezien (alleen vanuit de auto), want blijkbaar gingen we daar afgelopen weekend toch niet naartoe..

Heel veel liefs!

Sarah

  • 16 Januari 2012 - 14:02

    Frank:

    Hi Mate,
    Heb jij ook zo het idee dat het zo snel gaat. Het is al weer bijna een week geleden dat we je wegbrachten. In ieder geval prettig dat het niet meer zo loeiheet is en dat je fatsoenlijk kunt slapen. Daarom nu alvast welterusten voor straks en met die kindjes komt het vast wel goed.
    xxx papa

  • 16 Januari 2012 - 14:33

    Ellien:

    lieve Saar,
    Heerlijk om weer wat van je te lezen. Terwijl ik bij oma Lies was belde papa dat jij had geschreven. Dus nu kon ik het ook meteen aan oma laten lezen. Misschien dat ze dadelijk ook nog een reactie plaatst.
    Mooi om te lezen hoe je de dag door bent gekomen. En inderdaad fijn dat het even niet meer zo heel heet is.
    Slaap lekker en succes maar weer.
    Veel liefs en knuffels,

    Mama.

  • 16 Januari 2012 - 14:48

    Oma Lies:

    Lieve Sarah,

    Fijn om te horen dat jij het goed maakt. Mama is mij aan het helpen met de computer. Ik vind het leuk om met jou contakt te hebben. Tot de volgende keer.Veel liefs van oma Lies.

  • 16 Januari 2012 - 15:58

    Julia:

    Hi saartjee
    Leuk verhaal!
    Ik heb veel zin in het volgende verhaal!

    Xxxxxxxx en nog heel veel meer kusjes en likken van

    Julia, Bas en Gerrit

  • 16 Januari 2012 - 16:54

    Liebeth:

    Hoi Saar. Zo te lezen ben je je eerste week goed doorgekomen. Jammer van de hitte. Heb je zelf ook al auto gereden?
    Met de kinderen gaat het ook wel lukken. Zo te horen heb je al een aardige klik en ja ................jongens zijn nu eenmaal wat lastiger dan meisjes over het algemeen. Heeft hij ADHD omdat hij weinig suiker mag?? Nou ja wat maakt het uit. Onze uitvoering van het avondorkest was een grandioos succes. We hadden gezellig publiek en de sfeer zat er goed in. Hadewig was blij dat haar lied erop zat maar ook dat was erg goed gegaan. Zelfs Daan en Luuk vonden onze muziek mooi maar zijn toch in de pauze weggegaan?!
    Nou Sarah tot het volgende verslag maar weer en misschien dat we een keer kunnen skypen maar dan moet Daan me effe helpen. Groetjes van ons allen. Doei en veel plezier.

  • 16 Januari 2012 - 18:20

    Joep Kamphorst :

    heel leuk daar toch of niet

    nouw veel plezier in de zee verbrand niet

    groeten uit sint-michiels gestel

    gr joep

  • 16 Januari 2012 - 19:04

    Annemieke:

    Hello,
    Aan de hitte raak je heus gewend, maar we hadden al gezien dat het 's nachts iets koeler zou worden. Gelukkig maar, want als je niet lekker slaapt... Fijn om te horen dat je met een ander au-pair kennis hebt kunnen maken. Leuk ook naar zo'n Australisch dierenpark. Leek het op die van Sydney? Ik hoop dat je al veel foto's hebt. Ben je nu al in Coles of Woolies geweest? Als je goed zoekt kun je daar speculaas vinden! Hier gaat alles z'n gangetje.
    Kus voor nu, tot horens, Annemieke & co

  • 16 Januari 2012 - 19:04

    Annemieke:

    Hello,
    Aan de hitte raak je heus gewend, maar we hadden al gezien dat het 's nachts iets koeler zou worden. Gelukkig maar, want als je niet lekker slaapt... Fijn om te horen dat je met een ander au-pair kennis hebt kunnen maken. Leuk ook naar zo'n Australisch dierenpark. Leek het op die van Sydney? Ik hoop dat je al veel foto's hebt. Ben je nu al in Coles of Woolies geweest? Als je goed zoekt kun je daar speculaas vinden! Hier gaat alles z'n gangetje.
    Kus voor nu, tot horens, Annemieke & co

  • 16 Januari 2012 - 20:10

    Daan:

    Hallo Sarah! Volgens mij gaat het wel goed daar? Alleen een stoute jongen! Maak is een foto van zo'n koalabeer, of een kangeroe, leuke beesten volgensmij? Ik had nog gebuzzd met Julia, Luuk en Pieter Snijders, was erg leuk, maar we misten jou natuurlijk! Maarja, de groeten aan ben en de rest van mij:)

  • 16 Januari 2012 - 20:16

    Hans:

    Hoi Sarah,
    Ik heb met veel belangstelling je verslagen gelezen. Ik vind het interessant omdat ik me op deze manier,goed een beeld kan vormen wat het nu precies allemaal betekent, om au-pair te zijn. En bovendien kom ik zo ook heel wat van Australie te weten. En die leuke dingen buitenshuis doen; die komen vast nog wel.
    Groetjes, en zie weer uit naar het volgende verslag

  • 16 Januari 2012 - 20:58

    Annemijn:

    Hee Saar,

    Leuk dat je het daar leuk hebt, en heel veel succes met het au pair gebeuren haha... Pas snapte ik niks van wiskunde & papa zei ga toch even naar Sarah toe haha maar je bent er niet ;( Toch als ik je verhalen lees wordt ik blij omdat ik weet dat je het leuk hebt daar. Ik hoop voor je dat je nog veel mooie dingen mag zien ! Hier gaat alles zo z'n gangetje zondag is Julia bij mij eerst en heeft me geholpen met bio

  • 16 Januari 2012 - 21:01

    Annemijn:

    Oeps er ging iets fout, maar Julia had me geholpen en we hebben samen frietjes gegeten. Dat was wel gezellig ;) ik denk dat het leuk is om dingen te schrijven die hier gebeuren en die jij kan lezen ;) veel plezier nog en spreek je snel ! Misschien een xje skypen ? Hahahahahhah xx

  • 16 Januari 2012 - 22:08

    Hadewig:

    Hoi Sarah,
    Wat gezellig zo'n verslag lezen. Je bent een goede 'moeder' hoor voor de kinderen! Ik kan me voorstellen dat je niet té streng wilt doen tegen de kinderen, maar wel duidelijk blijven hoor, dat doe je goed!
    Fijn dat het wat afgekoeld is en je gelukkig beter kunt slapen. Bij ons is het voor het eerst écht koud!
    Tot snel maar weer,
    groetjes, Hadewig.

  • 18 Januari 2012 - 21:05

    Harry Welch:

    Hoi Saar,

    stuur een beetje van die hitte deze kant op! We hebben het hier koud, voor het eerst ruiten krabben 's morgens. ik hoop dat het goed gaat met de kids en dat jullie gauw een paar leuke trips gaan maken.
    Zijn er nog meer au pairs in de buurt?

    Have fun, Harry

  • 20 Januari 2012 - 19:22

    Bibi:

    Hee saar,

    Fijn om te horen dat alles goed gaat en dat het gezellig is met de kids, ondanks dat ze soms irritant zijn, maar ach dat zijn alle kinderen weleens.. Haha

    En goed om te horen dat het een klein beetje is afgekoeld daar zo dat je lekker kunt slapen :)

    Heel veel plezier daar met alles, geniet van je tijd daar !!

    Veel liefs van Bibi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 15179

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: