De reis en eerste paar dagen in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu De reis en eerste paar dagen in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

De reis en eerste paar dagen in Perth

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hi mates :)

Ik schrijf nu vanaf London Heathrow. Ik heb mijn vlucht van Schiphol dus al gehad. Dat ging allemaal goed, geen problemen gehad en het was een rustige vlucht. Hier op Heathrow met een bus naar de Terminal gegaan waar ik moest zijn en daar meteen door de security heen. Daar heb ik echt super lang moeten wachten, omdat mijn tas gecontroleerd moest worden.. Eerst dus heel lang moeten wachten totdat ze alle tassen hadden gehad en eindelijk aan die van mij begonnen en daarna duurde het doorzoeken van m’n tas ook nog overdreven lang, omdat ze blijkbaar elk dingetje apart moesten bekijken en controleren.
Maargoed, ik zit nu te wachten met een lekkere frappuccino (die ik 2 kreeg, omdat ik heel lang moest wachten. Was aardig bedoeld, maarja wie kan er nou weer 2 frappuccinos achter elkaar op..) en de gate is net open gegaan dus daar ga ik zo naartoe. Dan kan ik in het vliegtuig of later een keer verder typen.

Dit heb ik dus onderweg geschreven, maar kon het hier toen nog niet op zetten, omdat internet het niet deed..
Het afscheid nemen op Schiphol was wel even zwaar, ik had tot dan toe nog helemaal geen problemen gehad met afscheid nemen en het alleen weggaan, maar toen ik echt in m'n eentje verder moest was het wel even moeilijk en waren er wat traantjes. Ook omdat ik toch echt afscheid moest gaan nemen van valerie en juliette en papa, mama en julia; degenen die ik normaal gesproken toch wel (bijna) elke dag zie en nu opeens een halfjaar niet meer.. Maarja dat hoort er ook bij en toen ik daar eenmaal alleen verder wandelde, ging het na een paar minuutjes wel weer :)
Even over de rest van de reis: van Londen naar Singapore ging alles goed, tot de laatste anderhalf uur, want toen werd ik misselijk :( was echt vervelend, want ik zat tussen 3 mensen in, dus ik voelde me een beetje lullig dat ik daar zat over te geven.. Tijdens de laatste vlucht heb ik gelukkig bijna de hele vlucht kunnen slapen, want dat had ik tot dan toe nog helemaal niet gedaan. Maar op het einde was het weer mis en toen we gingen landen moest ik weer overgeven. Ik zat bij het raam dus en stoorde gelukkig maar 1 iemand die naast me zat en dat was een aardige australier, dus dat was wel fijn :)

Ik ben hier nu 2 dagen en de eerste dag kwam ik denk ik rond 4 uur bij het huis aan, heb ik met iedereen kennisgemaakt (alleen de moeder kwam me bij het vliegveld ophalen) en heb ik m'n spullen uitgepakt enzo. Daarna heb ik m'n eerste australische bbq gehad :) Vandaag was ik de hele dag alleen thuis, omdat ze me een beetje wilden laten bijkomen van de jetlag en me een beetje tijd voor mezelf geven. Ze zijn echt heel aardig en houden veel rekening met me, heel lief :) ik denk dat dat ook komt, omdat zij zelf weten hoe het voelt, doordat ze zelf nog geen 4 maanden hier wonen en hun familie ook erg missen, vooral de moeder volgens mij. Ik mis thuis namelijk wel op sommige momenten, maar als ik dingen aan het doen ben dan denk ik daar gelukkig niet te veel aan :) Vanavond bijvoorbeeld zijn we wezen eten bij vrienden van ze, die ze kennen uit engeland, die hier nu 3 jaar wonen. Ze heten Clive en Justin en zijn echt heel aardig. Ze wonen dichtbij het strand en hebben een heel mooi huis, maar ze willen verhuizen en dichter bij de stad gaan wonen.
Het is hier nu bijna 2 uur 's nachts en ik ben net wakker geworden en kon niet meer slapen, omdat het hier zo warm is (voor jullie natuurlijk heel moeilijk voor te stellen :p). Ze hebben hier namelijk alleen airco in de huiskamer en die gebruiken ze niet zoveel, want die werkt niet heel goed, en in de andere kamers zijn het alleen ventilatoren. Ik heb een fijne kamer en als ik eenmaal slaap dan slaap ik ook wel door, alleen rond deze tijd werd ik gister ook wakker, zal wel met de jetlag te maken hebben..
Morgen ga ik met Janine (de moeder) en de kinderen (Ben en Olivia) allerlei dingetjes doen, zoals een bankrekening openen, een extra paar sleutels laten maken en de moeder krijgt een nieuwe auto, die gaan we ophalen. Ik ben nog niet zoveel buiten geweest, alleen hier in de achtertuin, dus morgen gaan ze me ook een beetje de omgeving laten zien en volgens mij ook de zee :)
Ik vermaak me hier dus wel, maar ik vind het ook heel fijn om dingen van jullie te horen en af en toe te kunnen skypen en smsen. Oh en dankjewel voor alle reacties die jullie hier al hebben geschreven, die vind ik ook heel leuk om te lezen! Ook dankjewel voor iedereen die op de surpriseparty was (en Valerie en Juliette voor het organiseren!:))! Ik had het echt niet verwacht, dus het was echt een verrassing en ik vond het super leuk!

Liefs vanuit Australie (voor de eerste keer :))!





  • 12 Januari 2012 - 18:30

    Juliette D.:

    Superleuk verhaal Saar! Het was leuk om even iets van je te horen net via Skype. Mooi dat de familie zo lief voor je is! Heel veel plezier en succes nogmaals de komende tijd. Spreek je gauw weer! xx Juliette

  • 12 Januari 2012 - 18:40

    Valerie:

    Superleuk om te lezen, ben blij dat het allemaal zo goed gaat. Geniet ervan he! En we skypen en smsen weer :) xxx uit tilburg haha

  • 12 Januari 2012 - 18:53

    Julia Welch:

    haay Saar,
    Super knap wat je doet hoor!
    Heb je al kangaroes gezien?
    Ik mis je wel maar dan denk ik gewoon dat je het daar heel leuk hebt en dan word het weer minder :)
    Hopenlijk gaat het half jaar (voor mij) snel voorbij en zien we elkaar snel weer (ook op skype) :P
    XXXXXXXX van je sussie!!

  • 12 Januari 2012 - 19:15

    Annemieke:

    Hé wat gaaf dat het allemaal goed is met je. Aan de hitte raak je vanzelf wel gewend. Als je over 6 maanden terug komt, zal je ontzettend moeten wennen aan de temperaturen in Europa en zo komen er nog veel meer dingen natuurlijk. Wel leuk voor mij, want dan kan ik het ook eindelijk eens met iemand anders delen als met mijn mannen! Gezellig dat ze je ook meteen aan vrienden hebben voorgesteld. Ga je in het weekend nog naar het strand om die andere au pair te zien? Hoe zit het voor je met autorijden? Kan dat? Oh ja, ben je al bij Coles of Woolworth geweest? Nou ik heb veel te veel vragen, ik stop er mee. Kom eerst maar even bij en profiteer maar lekker van alle nieuwe prikkels en zo. Dikke kussen van ons 4tjes uit Frankrijk

  • 12 Januari 2012 - 19:35

    Ellien:

    Nou Saar, dat is een heel verhaal. maar het was ook wel een hele reis, he! Hartstikke knap van je wat je hebt gedaan en nog allemaal zult gaan doen. Ik moest wel lachen toen ik las over je misselijkheid, daar tussen de passagiers in. Ik zag het al helemaal voor me. Hou je taai en see you on skype. Liefs en een stevige hug,
    mama.

  • 12 Januari 2012 - 20:16

    Frank:

    Leuk verslag Sarah. Ik ben blij om te lezen dat het je goed gaat en dat je nu al leuke mensen hebt ontmoet. Veel plezier morgen (voor jou straks). Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes
    Frank

  • 12 Januari 2012 - 21:09

    Marloes:

    Sarah! Super leuk meid. Zal inderdaad in het begin flink wennen zijn maar dat komt helemaal goed. Wat fijn dat het gezin ook zo leuk is en dat ze je eerst rust geven;). Haha misselijk in het vliegtuig, zeker vervelend.
    Liefs,xxx Marloes

  • 12 Januari 2012 - 21:20

    Saskia:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen in perth (op de misselijkheid na dan ;) ) succes saartje! Spreek je snel op skype of facebookchat of een van al die andere communicatie mogelijkheden waardoor je nederland niet al te veel hoeft te missen haha. Xxx

  • 12 Januari 2012 - 21:58

    Cees Uit Den Bosch:

    Leuk om te lezen dat je daar goed ontvangen wordt. Het lijken me gastvrije mensen. Je zult er je draai dan ook wel vinden, denk ik. Jammer van die misselijkheid onderweg, maar dat lag vast aan die dubbele Frappuccino op het vliegveld...
    Tot de volgende keer en veel plezier daar!
    Groetjes, Cees

  • 12 Januari 2012 - 23:16

    Hadewig:

    Hoi Sarah!! Wat leuk het verhaal te lezen. Ik zat gisteren al vol verwachting achter de computer, ik dacht, Sarah zal wel geschreven hebben, maar dat viel tegen. Haha, je was natuurlijk druk met acclamatiseren! Fijn dat je het daar naar je zin hebt. Het klinkt ook allemaal leuk, ik weet zeker dat je het daar naar je zin zult hebben. Je moeder stuurde me gisteren al een smsje dat je zat te bbqen op het strand. Wauw, dat klonk wel effe leuk, hier lijkt het wel herfst!
    Morgen heb ik met Liesbeth het concert met het avondorkest! Spannend hoor, 'k ga solozingen! Nou meid tot het volgende nieuws maar weer!
    Groetjes, Hadewig.

  • 13 Januari 2012 - 07:24

    Liesbeth:

    Alleen van het woord Frappuchino wordt ik al misselijk. Goed om te horen dat je zo prettig ontvangen bent. Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jou daat. Als je eenmaal goed gewend bent aan alles daat dan begint het echte genieten vooe je. Heel veel plezier en tot gauw maar weer. Hadewig mag straks inderdaad zingen I dreamed a dreame, dat nummer waar Susan Boyle bekend mee werd. Ze zingt net zo goed en begint al een beetje op haar te lijken...........ha ha..De groetjes maar weer vandevandeVeldes

  • 13 Januari 2012 - 12:52

    Hoi Sarah:

    Leuk je eerste verhaal te lezen, spannend allemaal. Fijn dat je ook lekker wordt opgevangen door de familie en dat je even kon uitpuffen.
    Veel plezier met kennismakingen de komende tijd, en geniet van de warmte! Ik heb Harry en Marion ook op de hoogte gebracht van je blog.
    Groetjes, Annemieke

  • 13 Januari 2012 - 17:20

    Kampies:

    Hee Saartje, leuk dat je een berichtje laat horen hoe het daar is. Het is wel een beetje stil hier in de buurt ;( maar we hopen dat je het daar leuk hebt, en we skypen een xtje xx de Kampies.

  • 13 Januari 2012 - 19:33

    Marion Welch:

    ha lieve sarah,
    leuk om je reisverslag te lezen en je eerste belevenissen met je nieuwe familie.
    niet voor te stellen dat het daar warm is! afgelopen week veel regen en vandaag was het een koude dag!
    na oma's verhuizing kreeg ik de griep en nu weer hersteld.
    harry en ik zijn een weekje in Ommen geweest, lekker uitgerust.
    heb een leuke tijd! hartelijke groet en liefs, ook van Harry
    Marion

  • 13 Januari 2012 - 21:12

    Bibi:

    Hee Saar,
    Wat fijn dat je goede vluchten hebt gehad(op de misselijkheid na;)!)
    Leuk om zo af en toe van je te horen, over hoe het met je is en wat je gaat doen of hebt gedaan!!

    Heel veel plezier met de kids en alle leuke mensen die je hebt ontmoet of gaat ontmoeten !!

    Tot over een half jaartje ongeveer!

    Veel liefs van ons allemaal!
    xxxx Bibi

  • 13 Januari 2012 - 23:03

    Lotte:

    Haai Saar!
    Super leuk om je verhaal te lezen!
    Fijn dat alles daar zo goed bevalt en dat je goed aangekomen bent. Tot gauw op fb, skype of iets anders :P! x Lotte

  • 14 Januari 2012 - 09:02

    Harry W:

    Hoi Sarah,
    Blij dat ik niet naast je in 't vliegtuig zat. Jammer dat ik niet met je naar ' t strand kan. Klopt 't dat Aussies aan de verkeerde kant van de weg rijden?
    By mate, keep up the good spirit

  • 14 Januari 2012 - 11:55

    Juliette :

    Ha meid,
    Ik ben pittig jaloers op je haha dat kan ik je wel vertellen! Heb je al een kussentje voor de sloop of ben je die vergeten :p want als je ons mist, kan je altijd een knuffel geven, dan krijg je er gewoon een terug via t kussentje. Heeeeel veel plezier, geniet ervan! Ga ik mn studieboeken weer in! :(
    Xxxx

  • 14 Januari 2012 - 12:12

    Fleur Vugts:

    Hee Sarah, leuk om allemaal te lezen hoe je het maakt. Nog heel veel plezier en ik hoop nog wat van je te horen :)
    Groetjes Fleur

  • 14 Januari 2012 - 18:46

    Wim Van De Langenber:

    Hoi Saar,

    zo te lezen is het goed toeven daar down under, je hebt wat ik uit je verhaal kan opmaken een geweldig gezin getroffen en dat is je van harte gegund, ik ga verder inpakken voor south Africa maar over 10 dagen ga ik je verhalen weer met plezier volgen , hou je taai en geniet van dezer mooie levenservaring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15175

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: