2 mogelijke gastgezinnen! - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Sarah Welch - WaarBenJij.nu 2 mogelijke gastgezinnen! - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

2 mogelijke gastgezinnen!

Door: sarahwelch

Blijf op de hoogte en volg Sarah

28 Oktober 2011 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Hallo lieve vrienden, familie en andere mensen die het leuk vinden om dit te lezen!

De meeste van jullie weten wel dat ik over een tijdje voor ongeveer een half jaar als au pair naar Australie ga.
Vandaag heb ik, na het invullen van allerlei formulieren, telefoontjes met de organisatie en een workshopdagje in Venray, eindelijk bericht gekregen van de partnerorganisatie in Australie. Ik kreeg eerst een welkomstmailtje en daarna meteen 2 mailtjes over mogelijke gastfamilies!
Toen ik wakker werd, zag ik die mailtjes op m'n telefoon en ik ben meteen uit bed gesprongen om te gaan kijken. Op de site van die organisatie kon ik inloggen en lezen over de families. Ik werd helemaal zenuwachtig en ik durfde het eerst niet te openen, maar ik was ook heel nieuwsgierig dus daarna ben ik meteen overal supersnel doorheen gaan lezen. Ik zal even per gezin vertellen wat ik er tot nu toe over weet.
Het eerste gezin is the Wallen family, die bestaat uit moeder Jennifer, vader Jeff, zoons Triston (9jaar) en Chance (bijna 2) en dochter Hope (8 jaar), leuke namen :). Ze wonen in Queenscliff, New South Wales en het is een suburb van Sydney. Dus voor de mensen die het gaan googlen: niet Queenscliff in Victoria. Dat is namelijk ook waar ik zelf eerst uitkwam :p, maargoed.. Het is eigenlijk een Amerikaanse familie en ze wonen pas vanaf januari in Australie. De ouders werken allebei vanuit huis voor hetzelfde bedrijf en hebben af en toe afspraken en andere dingen buiten huis. Als de kinderen op moeten staan of naar bed moeten, ben ik er dus vooral om te helpen, omdat de ouders dan zelf meestal ook thuis zijn. Verder ben ik er overdag om de jongste bezig te houden, want de oudste twee gaan naar school. Ze hebben ook foto's meegestuurd en het ziet er heel leuk uit. In het profiel van de familie staat dat ze eigenlijk iemand zoeken die in oktober of november al komt. Dat is wel een beetje lastig, want dat is natuurlijk al heel snel en ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar we zullen zien..

Het tweede gezin is the Ward family. Deze bestaat uit moeder Alison, Daniel (13 jaar), Ben (11) en Micheal (7), 3 jongens dus: pfoe zwaar lijkt me voor die moeder. Alison is dus een alleenstaande moeder, ze is dokter en werkt 4 dagen per week. Het oudste jongetje, Daniel, heeft epilepsie, waarvoor hij elke dag medicijnen moet hebben. Het is maar ongeveer 1 keer per jaar dat hij ook echt een aanval krijgt, maar de kans is er dus altijd wel. Deze familie heeft de afgelopen 6 jaar in Singapore gewoond en zijn net terug. Ze gaan in Adelaide wonen, waar ook een groot deel van hun familie woont. Dit gezin zou dus wel echt een uitdaging zijn: alleenstaande moeder, 3 jongens en een daarvan met epilepsie. Toch lijkt me dit best wel interessant. Ze hebben verder alleen niet zoveel informatie gestuurd, geen foto's bijvoorbeeld.

Ik ben naar allebei de families wel benieuwd verder, dus ik ga ze even mailen of ze het leuk zouden vinden om te skypen of misschien bellen.
Ik vind het wel heel leuk dat er nu echt iets gebeurt, dus ik hoop dat er ook een klik is met een van de families of misschien allebei :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Sarah


  • 29 Oktober 2011 - 23:34

    Ellien:

    Leive Sarah,

    Het begint steeds spannender te worden. Voor jou en natuurlijk ook wel voor ons. Maar vooral heel leuk voor je dat je reis steeds dichterbij gaat komen, ook al heb je nog niets kunnen boeken. Ik heb er alle vertrouwen in dat de reis gaat komen en dat je een bijzondere ervaring tegemoet gaat.
    Liefs, mama.

  • 01 November 2011 - 10:52

    Annemieke & Co:

    Nu wordt het pas echt leuk! Beide families zullen interesant zijn, maar het zou natuurlijk nog leuker zijn als je nog een paar reacties krijgt...
    Vertel ons maar als er iets nieuws is.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sint-Michielsgestel

Au pair in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Laatste maanden au pair

02 April 2012

Veel gebeurd, deel 2

12 Maart 2012

Heel veel gebeurd, deel 1

04 Februari 2012

Picknicken, oppassen en discussiëren

26 Januari 2012

She's our pear!
Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 15176

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: