De eerste weken - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Februari 2015 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal!

Ik ga maar gewoon verder waar ik de vorige keer gebleven was, namelijk bij mijn eerste weekend in New York! Die eerste zaterdag werd ik dus om 5 uur ’s ochtends wakker en kon ik niet meer slapen. Ik heb toen even met papa en mama geskyped en ben later in de ochtend naar de stad gegaan. Ik moet vanaf Jersey City met de PATH trein naar Manhattan toe dus ik heb eerst een kaart gekocht, waarmee ik de PATH 30 dagen lang onbeperkt kan gebruiken, aangezien ik deze trein ook moet nemen naar stage toe. Ik heb die dag een beetje rondgelopen in de stad, ik ben naar Macy’s en Victoria’s secret geweest en daarna ben ik doorgelopen naar Times Square en ben ik daar een paar winkels in geweest. ’s Avonds heb ik met Eva in de stad afgesproken. Eva is een Nederlands meisje en woonde tot vorige week in hetzelfde huis als ik. Nu is ze weer terug naar Nederland. Ik heb die avond maar meteen mijn eerste New Yorkse burger gegeten bij The Counter, in de buurt van Times square!

Op zondag was ik weer zo vroeg wakker, maar ben ik wel nog een tijdje in bed blijven liggen. Aan het eind van de ochtend ging ik met Eva naar de stad om te ontbijten/brunchen bij Chobani in Soho, waar ze hele lekkere yoghurt en sandwiches hebben. Na ons ontbijt zijn we richting Chinatown gewandeld en hebben we de rest van de middag een beetje in de stad rondgelopen. ’s Avonds zijn we naar de film Into the Woods geweest. In de bioscoop bestelden we samen een grote popcorn en Sprite, waarbij je voor allebei een refill kreeg en waardoor we aan het einde van de film helemaal vol zaten van de popcorn. De Sprite heeft nog een paar dagen thuis in de koelkast gestaan, want de grote porties zijn hier echt heel groot. De film vonden we allebei een beetje tegenvallen. Aan het einde moest ik echt moeite doen om niet in slaap te vallen.

Op maandag ben ik begonnen op stage. De eerste dag werd ik op een stoel achter een bureau neergezet en omdat mijn stagebegeleider nog niet aanwezig was, kon ik niks doen, dus heb ik ruim anderhalf uur zitten wachten. Toen mijn begeleider eindelijk kwam, bleek dat hij eigenlijk ziek was dus hij kwam maar een paar uurtjes naar kantoor toe. Hij vroeg of ik een aantal websites wilde bekijken en informatie door wilde lezen en dan kon ik tegelijk met hem, rond 2 uur, weer gaan. Mijn eerste stagedag was dus een kort dagje, waarin ik eigenlijk nog niks heb gedaan.

De dagen daarna ben ik op stage berichten op de facebookpagina van het bedrijf gaan plaatsen en klanten gaan bellen met de vraag of ze tevreden waren over onze services en of ze een review zouden willen schrijven op Yelp of Google+, omdat dit erg belangrijk is voor het bedrijf. Aangezien dat de enige dingen waren die ik te doen had, kon ik daar niet acht uur mee vol maken en verveelde ik mij die dagen dus heel erg op stage. Ik heb nu wel iets meer te doen, omdat ik af en toe wat extra dingen te doen krijg, maar nog steeds kan ik niet echt uitdaging vinden in de dingen die ik hier te doen heb. Gelukkig zijn de collega’s wel allemaal heel aardig en ben ik ook al een aantal keer met twee collega’s buiten de deur gaan lunchen, wat de dag in ieder geval een beetje breekt :)

Die donderdag heb ik ’s avonds met Eva heel lekkere risotto gegeten bij Risotteria, een heel leuk Italiaans restaurantje op Bleecker street. Vrijdag hebben we ’s avonds thuis gegeten en daarna zij we naar Exchange Place in Jersey City geweest. Vanaf daar heb je een heel goed uitzicht op de Manhattan, dus hebben we mooie foto’s gemaakt van de skyline. Ook kun je vanuit daar het vrijheidsbeeld heel erg in de verte zien, dus die heb ik toen ook voor het eerst gezien! Het was heel koud die avond dus zijn we daarna weer terug gegaan naar huis, waar het altijd warm is. Op de een of andere manier staat de verwarming altijd aan en is het dus ook altijd warm. Ik heb dan ook altijd mijn raam open staan als ik thuis ben, anders smelt ik langzaam weg in mijn kamer.

De volgende ochtend had het gesneeuwd en zijn we naar Central Park geweest, omdat we dat graag in de sneeuw wilden zien. Daarna zijn we naar Chelsea Market geweest waar ze heel veel leuke winkeltjes hebben.
’s Avonds had ik afgesproken met Anna, een au pair uit Spanje. We zijn naar een bar geweest en hebben daar een drankje gedaan. Daarna zijn we naar een andere bar geweest waar het leuker was.

Op zondag zijn we weer naar Chobani gegaan, gewoon omdat het zo lekker is en het is een leuk plekje om te zitten. Daarna zijn we weer naar Chinatown gegaan, omdat Eva nog wat souvenirtjes voor thuis wilde kopen. Ik vond het zelf ook wel leuk om een I love NY shirt te kopen, omdat die daar toch zo goedkoop zijn. We waren bij een winkeltje waar de shirts eigenlijk 6 dollar per stuk waren, maar uiteindelijk hebben we ze voor 3 dollar kunnen krijgen! Vervolgens gingen we met de metro naar Brooklyn, waar we foto’s hebben gemaakt in Brooklyn Bridge Park en daarna over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan zijn gelopen. ’s Avonds zijn we weer naar de film geweest, dit keer naar The Boy Next Door. Deze film was een stuk minder slaapverwekkend dan de film die we de week ervoor hadden gezien. Hij was heel anders dan ik had verwacht, maar zeker de moeite waard om te kijken!

Ohja, nu was ik toch bijna vergeten te schrijven over de BLIZZARD... Op zondagavond lazen we het nieuws over de sneeuwstorm die eraan zou komen. Eva en ik hoopten allebei dat we een dagje vrij zouden krijgen, aangezien op het nieuws overal gezegd werd dat er werd afgeraden de deur uit te gaan. Helaas gebeurde dit niet en ging ik op maandag dus gewoon naar stage toe. Toen ik naar stage liep stond er wel een hele harde wind, maar sneeuw was er nog bijna niet. In Nederland was de verwachte storm inmiddels ook overal in het nieuws, dus kreeg ik allerlei bezorgde appjes van familieleden. Ik mocht die dag iets eerder weg op stage, zodat ik op tijd thuis zou zijn voordat de storm verwacht werd. Uiteindelijk gebeurde er die dag helemaal niks, maar overal werd gezegd dat de echte storm pas op dinsdag zou komen. Eva had inmiddels een smsje gekregen dat ze dinsdag thuis mocht blijven, maar ik had nog niks gehoord en aangezien er nog weinig aan de hand was ging ik ervan uit dat ik dinsdag gewoon naar stage zou gaan. Dinsdagochtend reden de treinen pas vanaf 9.30, dus ik was al blij met het extra uurtje uitslapen. Ik verwachtte dat het dan om half tien wel erg druk zou zijn in de trein, maar er waren maar heel weinig mensen. Toen ik in de stad aan kwam, was het heel stil op straat en alle winkels waren dicht. Ik vond dit heel raar, want het sneeuwde bijna niet en er was ook weinig wind, niks wat op een storm leek dus. Ik ben dus gewoon naar stage gelopen, nog steeds ervan uitgaande dat ik gewoon moest werken, maar toen ik bij het kantoor aankwam, was de deur dicht. Ik had toen onverwacht dus een dagje vrij :) Omdat alle winkels, cafés, etc. dicht waren, hadden we die dag niet echt iets te doen dus hebben we thuis een relaxdagje gehad.

De rest van die week was een normale stageweek. Op donderdag zijn Eva en ik sushi gaan eten bij Teak on The Hudson in Hoboken. Alle sushi is daar op maandag en donderdag de helft van de prijs is :D Ik had dus veel sushi voor weinig geld en ik had ook nog een beetje over, wat ik de volgende dag voor lunch heb gegeten.

Nu weten jullie hoe mijn eerste twee weken hier waren. De volgende keer schrijf ik verder over mijn derde weekend en verder in New York. Het is nu donderdag twee weken later en ik ga dus al bijna mijn vijfde weekend hier in. Het zou natuurlijk makkelijker en logischer zijn als ik alles tot en met nu al zou vertellen, maar dan zou dit verslag nog twee keer zou lang worden, dus dat doe ik maar even niet..
De volgende keer meer!

Liefs,

Sarah

  • 13 Februari 2015 - 21:04

    Ellien:

    Nou, Sarah, ik ben wel benieuwd naar al die leuke winkeltjes.
    Je hebt genoeg te doen in New York, behalve dan op je stageadres, haha.

    Veel liefs,

    mama. XXX

  • 14 Februari 2015 - 20:01

    Frank Welch:

    Hoi Sarah, beetje late reactie misschien. Maar je schrijft zoals gewoonlijk weer erg leuk. Ik kan me voorstellen hoe het voor jou is in NY. hopelijk vind je snel wat meer uitdaging of mag je wat meer doen. In ieder geval alvast een heel leuk weekend. xxx papa

  • 18 Februari 2015 - 19:38

    Harry:

    Hoi Saar,

    Leuk om te horen hoe je bet aangekomen en je weg hebt gevonden.
    Gelukkig heb je de Blizzard overleeft en ik lees graag het vervolg

    Groet Harry

  • 19 Februari 2015 - 18:10

    Marion :

    hi Sarah, wat een avonturen in NY! heb een mooie tijd! lieve groet, Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15172

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: