Ik ben er weer! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Ik ben er weer! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Ik ben er weer!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 Januari 2015 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal!

Ik ben er weer! Nadat ik vorig jaar in Frankrijk helemaal niks heb geschreven, vind ik het nu wel leuk om toch weer een aantal verslagen te schrijven over mijn tijd in New York. Ik vind het zelf heel leuk om de verhalen terug te kunnen lezen, maar ik vind het natuurlijk ook leuk om op deze manier jullie op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal doe :).

Ik schrijf dit nu, terwijl ik aan mijn bureautje op stage zit. Het is vandaag donderdag in de tweede week van stage. Mijn stagebedrijf zit in Manhattan en ik ben hier de marketing/sales stagiaire. Tot nu toe heb ik heel weinig te doen, vandaar dat ik nu ook de tijd heb om dit te schrijven.

Ik ben vrijdag 16 januari vanuit Amsterdam naar Newark Airport gevlogen. Ik heb mijn ticket 15 januari geboekt, dus daar is nogal wat stress aan vooraf gegaan. Het was namelijk niet mijn ideale plan om een dag voor vertrek mijn ticket te boeken.. Dat dit zo is gelopen kwam doordat het regelen van mijn visum niet helemaal probleemloos is gegaan. Het duurde allemaal iets langer dan verwacht (o.a. door de feestdagen), waardoor het sowieso niet meer ging lukken om op de afgesproken datum (14 januari) op stage te beginnen. Uiteindelijk heeft dit behalve wat stress en een 200 euro duurder ticket niet heel veel problemen opgeleverd gelukkig.

Op de avond voor vertrek zijn Valerie en Hadewig en buurtjes Koen, Germijn, Joep en Annemijn nog even langs gekomen om afscheid te nemen en toen hebben we er maar meteen gezellig een glaasje wijn bij gedronken. Ik vond het heel fijn om op die avond nog bezoek te hebben, want daardoor hoefde ik niet zo te denken aan het afscheid nemen. Ik was namelijk toch wel een beetje zenuwachtig geworden zo vlak voor vertrek en ik hou ook sowieso niet van afscheid nemen, zoals jullie misschien wel weten.
De volgende ochtend kwam tante Liesbeth nog even een kopje koffie drinken en afscheid nemen en toen was het dan toch echt tijd om te vertrekken! Mama bracht mij naar het vliegveld toe, want zij moest daarna nog daar in de buurt zijn. Van Julia had ik ’s ochtends voor school al afscheid genomen en papa heeft me samen met Liesbeth en Sammie op de oprit uitgezwaaid.

Eenmaal op Schiphol aangekomen bleek dat er al werd verzocht om naar de gate te gaan, terwijl we toch 2 uur van tevoren op Schiphol waren. Toen ik had ingecheckt zei de stewardess dat ik nog wel even de tijd had, omdat het normaal is dat bij vluchten naar Amerika de gate extra vroeg open gaat. Mama en ik hebben toen nog even een sapje gedronken, maar ik was toch wel een beetje onrustig, dus toen zijn we daarna naar de paspoortcontrole gegaan. Waar een poortje met ‘passengers only’ stond hebben we toen afscheid genomen en toen rolden er toch wel een paar tranen over mijn wangen, maar vervolgens kwam er een man langs die zei dat mama nog wel een stukje mee mocht lopen, dus toen waren we weer eventjes ‘herenigd’ haha. Uiteindelijk ging ik door de paspoortcontrole en bleef mama kletsend met een grondstewardess achter. Bij de gate werd ik eerst ondervraagd over waar ik ging wonen, wanneer ik de V.S. weer ging verlaten, etc. Daarna moest ik door een full body scan en toen mocht ik het vliegtuig in. Ik had een super fijne plek, want ik zat aan het raam en de plek naast me was leeg, waardoor ik extra ruimte had! Tijdens de reis kon ik allerlei soorten series en films kijken en kwamen ze ook vaak langs met eten en drinken. Ik heb gekregen: lunch (rijst met kip), 2 snacks, een bakje ijs, een broodje, flesje water, sinaasappelsap, thee en nog meer water. En dat allemaal in 8,5 uur. Ik ben dus niks te kort gekomen!
Het enige deel van de reis dat niet zo fijn was, was de landing. Tijdens de landing hadden we namelijk heel veel turbulentie en werd ik erg misselijk. Gelukkig was het niet zo erg als tijdens mijn vlucht naar Australie en heb ik alles binnen kunnen houden.

Op Newark airport moest ik nog een keer door de paspoort en visum check en bij de bagageband lag mijn koffer al op de band dus daar was ik snel klaar. Daarna heb ik even iedereen bericht dat ik was aangekomen en vervolgens heb ik een Uber taxi naar mijn kamer in Jersey City genomen. Ik heb de kamer van de vorige stagiaire hier kunnen overnemen, dus zij had voor mij een extra sleutel klaar gelegd. Ik heb toen in de kamer gewacht tot zij met twee (ook Nederlandse) vriendinnen thuis kwam en toen zijn we met z’n vieren bij de diner die daar in de buurt zit iets gaan eten. Ik heb daar ook meteen kennis gemaakt met de super hoge fooi die hier verwacht wordt. Het is namelijk de bedoeling dat je rond de 20% fooi geeft. Ik ben die avond rond 23.00 uur (voor mij 05.00 uur), gaan slapen. Ik werd die ochtend rond 05.00 uur alweer wakker en door de jetlag is dat bijna een week zo geweest.

Ik ben dit verslag in een word bestandje aan het typen en aangezien ik nu al anderhalve pagina kwijt ben aan het vertellen over iets meer dan 1 dag, denk ik dat ik het voor nu even hierbij laat. Jullie horen snel meer van me over wat ik allemaal heb gedaan tijdens mijn eerste dagen in New York!

Liefs,

Sarah

  • 29 Januari 2015 - 18:36

    Ellien:

    Nou, leuk hoor Sarah. We wisten het natuurlijk al in grote lijnen, maar toch leuk om te lezen. We kijken uit naar je volgende verslag. Xxx

  • 29 Januari 2015 - 19:07

    Annemieke:

    Super leuk! Fijn dat je weer verslagen schrijft, dan heb je inderdaad toch nog iets om terug te lezen. En wij ook

  • 29 Januari 2015 - 20:55

    Cees :

    Hey Sarah, leuk weer van je te horen, en fijn om te weten dat je het goed maakt! Je hebt kennelijk de supersneeuwstorm goed doorstaan. Het viel achteraf ook wel mee, geloof ik. Veel succes daar met alles en ik zie je verhalen weer met interesse tegemoet. Groetjes, Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 15168

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: