Superbowl, stage en Citysocializer - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu Superbowl, stage en Citysocializer - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah Welch - WaarBenJij.nu

Superbowl, stage en Citysocializer

Blijf op de hoogte en volg Sarah

20 Februari 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Het is vandaag vrijdag, wat betekent dat ik hier alweer vijf weken ben! Maar eerst nog even verder bij week drie, waar ik was gebleven..

Op zaterdag zijn Eva en ik naar Times Square geweest, hebben we foto’s gemaakt en een beetje rondgelopen in de stad, want het was best mooi weer! Op zondag zijn we weer naar de stad gegaan en hebben we een mani/pedi gedaan. Voor mij was dit de eerst keer, dus ik vond het een beetje eng dat ze allemaal aan m’n voeten gingen zitten, maar uiteindelijk viel het gelukkig allemaal mee haha. Wat wel tegenviel was hoe asociaal de vrouwtjes waren die hier werkten.. De prijs voor de mani/pedi was 25 dollar, maar blijkbaar kwam er nog een 2 dollar ‘creditcard fee’ bij. Omdat er hier overal verwacht wordt dat je fooi geeft, gaf ik 30 dollar en dit moest tussen de pedicure en manicure door betaald worden. Toen de manicure klaar was en ik mijn handen aan het drogen was, kwam één van die vrouwtjes naar mij toe met de vraag of ik meer fooi wilde geven, omdat ik maar drie dollar had gegeven! Ik kon m’n oren niet geloven, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ik legde uit dat ik uitging van de 25 dollar en dat ik dus 20% fooi had gegeven, maar zij zag dit natuurlijk niet zo, omdat die twee dollar ‘fee’ er ook nog was. Daarna bleek dat ze tegen Eva hetzelfde hadden gezegd. We hebben allebei niks meer erbij gegeven, maar kregen daardoor wel een aantal dodelijke blikken toegeworpen toen we weggingen.

’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Italiaans resaurant Nizza en tijdens het eten konden we daar de Superbowl kijken. Ik snap zelf nog erg weinig van de American Football regels en ik snap ook echt niet waarom het elke keer zo lang moet duren, maar ik wilde wel graag het optreden van Katy Perry zien. Nadat het optreden afgelopen was zijn we dan ook naar huis gegaan.

Op maandag mocht ik een uur eerder weg van stage om Eva te helpen al haar bagage naar het vliegveld te krijgen. Zij ging die dag namelijk terug naar Nederland.
’s Avonds had ik met Marelle afgesproken, die ik heb leren kennen via Citysocializer. Citysocializer is een superhandige website (en app voor iphone gebruikers), waarop je mensen kunt ontmoeten in de stad waar je bent. Je kunt via deze website met anderen afspreken, maar je kunt ook naar evenementen gaan die worden georganiseerd en dan kun je daar nieuwe mensen ontmoeten of je kunt zelf zo’n evenement organiseren! Zoals jullie misschien wel begrijpen ben ik erg blij met de uitvinding van deze website, aangezien ik hier helemaal geen leeftijdsgenoten kende voordat ik Citysocializer vond. Ik ben die avond dus met Marelle ergens koffie gaan drinken en dat was erg gezellig. De rest van de week had ik elke dag gewoon stage. Op donderdag ben ik na stage naar een Citysocializer evenement geweest. De evenementen zijn niet echt ‘evenementen’. Het is eigenlijk gewoon afspreken met een groep mensen en iets leuks doen samen. Die donderdag zijn we bij Ladurée (Franse luxe bakkerij) geweest en hebben we daar een lekker gebakje gegeten. Op vrijdagavond was er een evenement, waarbij we met een groep meiden koffie gingen drinken bij Starbucks en gezellig gekletst hebben.

In het weekend was er weer een CS evenement, namelijk een 90’s party in Brooklyn. Ik ging van tevoren naar Marelle toe, omdat zij in Brooklyn woont en daarna zijn we naar dat feest gegaan, waar nog meer mensen van CS waren. Het feest was heel leuk en daarna zijn we nog naar een bar gegaan waar het ook erg gezellig was. Uiteindelijk zat ik om zes uur ’s ochtends in de metro naar huis, waardoor ik al weer allemaal mensen tegenkwam die naar hun werk gingen. Want ja, in New York zijn er genoeg mensen die ook op zondag werken. Op zondag heb ik uitgeslapen en heb ik ’s middags met Marelle afgesproken in de stad. We hebben koffie gedronken bij Le Pain Quotidien en zijn daarna naar Chelsea Market geweest.

De week daarna was weer een gewone stageweek. Op woensdag heb ik met Marelle een CS evenement georganiseerd, waarbij we naar Happy Hour in een bar in East Village gingen. Dit was weer een geslaagd CS evenement, het was erg gezellig :) Op vrijdagavond was er een New Members night van CS in een bar genaamd Fat Cat, waar ik naartoe ben gegaan met Anna, de Spaanse au pair. Van tevoren hebben we lekker gegeten bij Risotteria.

Zaterdag was valentijnsdag, maar omdat Marelle en ik allebei geen valentijn hadden, hadden we besloten samen iets leuks te gaan doen. We zijn gaan brunchen en die brunch is uiteindelijk uigelopen in een soort zelfbedachte kroegentocht. Ook dit was weer een hele leuke dag/avond. Op zondag ben ik aan het eind van de ochtend gaan sporten bij Blink, de sportschool waar ik sinds een week lid van ben. Daarna heb ik geskyped met papa, mama en tante annemieke, wat dankzij carnaval een erg gezellig gesprek was haha. ’s Avonds ben ik naar Marelle gegaan en hebben we gezellig gekletst in haar appartement, dat lekker warm was. Buiten was op dat moment de gevoelstemperatuur namelijk -30 en dat heb ik ook geweten toen ik aan het eind van de avond terug naar huis liep!

Nu ben ik toch al aan beland bij afgelopen maandag, dus ik heb de achterstand bijna ingehaald! Ik ben deze week gewoon weer elke dag naar stage geweest. Dinsdag was er weer een CS, dit keer voor Pancake Day. We zouden dus eigenlijk ergens pancakes gaan eten, maar blijkbaar waren wij niet de enigen met dit idee, want de plek waar we naartoe wilden was helemaal vol. We zijn uiteindelijk bij Cornerstone Cafe beland, waar we een burger hebben gegeten. Op woensdag ben ik tijdens stage met twee collega’s gaan lunchen bij The Ear, wat blijkbaar één van de oudste barren van Manhattan is. Hier heb ik een lekkere salade gegeten. Ik ga meestal wel een paar keer per week met deze twee collega’s buiten de deur lunchen dus dat is wel leuk, zo leer ik ook weer verschillende plekjes hier kennen :) Woensdagavond heb ik met Marelle afgesproken. We zouden eigenlijk naar de film gaan, maar omdat Marelle pas laat klaar was met werken hebben we een drankje in een bar gedaan. Gisteren ben ik na stage gaan sporten en had ik een personal training sessie van een half uur, die ik gratis kreeg bij mijn lidmaatschap.

Vandaag is het dus vrijdag en bijna weekend :D Het is super koud vandaag, namelijk -16 graden met een gevoelstemperatuur van -27. Hier op kantoor hebben we geen goed werkende verwarming en het kantoor is erg slecht geisoleerd, waardoor het super koud is binnen. We hebben allemaal van die kleine warmteblazertjes bij onze voeten staan, maar die verwarmen dus alleen mijn voeten tot en met mijn knieën, waardoor ik hier met mijn jas aan en muts op zit te werken. Ik hoop dat het snel wat warmer wordt, maar ze zeggen dat deze kou wel tot minstens het einde van de maand duurt, dus dat is nog minstens tien dagen.. In de zomer zal ik ook wel weer iets te zeuren hebben, omdat het hier op kantoor dan wel snikheet zal zijn, maar op dit moment zou ik niets liever willen haha.

Vanavond heb ik met Marelle afgesproken. Misschien gaan we naar de Brooklyn night bazaar, maar het kan ook zijn dat we het te koud vinden om naar buiten te gaan en dat voor een andere keer bewaren.. Verder weet ik nog niet zo goed wat ik dit weekend ga doen, dat zal ook wel een beetje aan het weer liggen. Zondag is er een CS evenement voor de jaarlijkse Chinatown New Year Parade + Festival, waar ik naartoe ga als het niet te koud is.

Ik hoop dat de volgende keer als ik schrijf, mijn vingers niet aanvoelen als ijsklontjes.. Tot snel!

Liefs, Sarah

  • 02 Maart 2015 - 10:13

    Juliette:

    Zo, ik heb eindelijk al je verhaaltjes weer gelezen. Super leuk Saar! :) Hopelijk wordt het snel een beetje warmer, ik stuur je wel wat warmte op, want gisteren was het hier 37 graden (een verschil van zo ongeveer 55 graden, wow haha). We Skypen gauw weer een keertje! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1027
Totaal aantal bezoekers 15160

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage in New York

01 September 2013 - 31 Januari 2014

Erasmus semester in Chambéry

10 Januari 2012 - 07 Augustus 2012

Au pair in Australie

Landen bezocht: